Zapowiedź nowego audi
Od 2004 roku w klasie kompaktowej popularność zdobywa koncepcja Sportback: A3 Sportback odniosło sukces, jakiego nie spodziewali się nawet jego ojcowie - znacznie więcej klientów decydowało się na czterodrzwiowe nadwozie z dużą tylną pokrywą, niż na wersję trzydrzwiową.
Przy tym A3 Sportback różni się od modelu wyjściowego nie tylko dodatkowymi drzwiami. Charakteryzuje je sportowa elegancja coupe... i wszechstronność samochodu pięciodrzwiowego, technologie oraz sportowa dynamika jazdy.
Jednocześnie jednak model ten oferuje większą przestronność i możliwość adaptacji wnętrza dzięki przedłużonej o 54 milimetry tylnej części nadwozia.
Studyjny Audi Sportback koncept, który zadebiutuje na salonie w Genewie ma m.in. pokazać, że koncern nie ograniczy wersji Sportback wyłącznie do segmentu samochodów kompaktowych.
Jako jednostkę napędową wybrano najczystszego diesla na świecie. Sześciocylindrowy silnik wysokoprężny 3.0 TDI clean diesel wyposażony jest w system redukujący emisję tlenków azotu. Inżynierowie z działu konstrukcji silników wysokoprężnych w Audi połączyli najnowszą generację TDI z całym szeregiem innowacyjnych rozwiązań: piezoelektryczny system Common-Rail wtryskujący paliwo pod ciśnieniem 2000 bar, układ recyrkulacji spalin o wysokiej efektywności oraz zoptymalizowane turbodoładowanie pozwoliły na znaczne obniżenie emisji przez sam silnik.
Interesującą nowością są zastosowane po raz pierwszy na świecie czujniki komory spalania, które pozwalają na jeszcze precyzyjniejsze sterowanie procesami spalania w silniku.
Sportback concept silnik 3.0 TDI V6 uzyskuje moc 165 kW (225 KM) i moment obrotowy 550 Nm. Siły są przenoszone przez 7-biegową skrzynię S tronic.
Ważący zaledwie około 1800 kilogramów coupe przyspiesza od 0 do 100 km/h w niecałe siedem sekund i osiąga maksymalną prędkość 245 km/h.
Średnie zużycie paliwa przez Audi Sportback concept według normy ECE wynosi tylko 5,9 litra oleju napędowego na 100 kilometrów, emisja dwutlenku węgla to 156 g/km.