Volks-porsche?
Witam! Jestem posiadaczem porsche 944 S i zdecydowałem się napisać ponieważ, często ludzie mnie pytają czy to 924 po "tjuningu" i jak się spisuje silnik od VW LT (*).
Kiedyś tłumaczyłem, co i jak, że 924 i 944 to dwa odrębne modele a 944 był niejako jego następcą. Uważam, że 924 to 100% Porsche mimo produkcji w zakładach Audi, ale to inny temat.
Chciałbym przybliżyć trochę moje czwóreczki (tak go nazywam).
Porsche 944 to jeden z "tanich" modeli tej szlachetnej marki(produkowany w 100% w fabryce Porsche) na który może sobie pozwolić przeciętny zjadacz chleba. Jest to idealny wstęp do pasji, która łączy wielu właścicieli Porsche.
Budowa tego auta jest bardzo ciekawa system transaxle (silnik na przedniej osi i skrzynia biegów na tylnej osi) powoduje rozkład masy 50%:50% co sprawia ze auto idealnie prowadzi się po zakrętach.
Model tego auta był produkowany od 1982 do 1991 roku. 4 cylindrowy silnik o pojemności 2,5, 2,7 lub 3,0 litra wydaje bardzo fajne rasowe brzmienie.
Auto które posiadam to porsche 944S (super) z 1987 roku. Ma silnik o pojemności 2,5 l z 16 zaworami na 4 cylindry (pierwsze seryjne auto porsche z 4 zaworami na cylinder).
To nowatorskie rozwiązanie sprawiło, że auto posiada 190 KM. Wyposażenie: elektryczny dach targa, klimatyzacja z systemem regulowania temperatury climatic, elektrycznie otwierana klapa tylna, elektryczna regulacja foteli. Klimatyzacja. Wszystko w 100% sprawne. Spalanie przy jeździe 90 km/h ok. 8 l na 100 km, 120 km/h ok. 10-12 l na 100 km Przy dynamicznej jeździe spalanie jest nieprzyzwoicie duże.
Maksymalna prędkość 230 km/h (na niemieckiej autostradzie). Mam nadzieje ze po krótkim przedstawieniu pojazdu. rozwiałem wątpliwości chcących kupić to auto. Serdecznie Pozdrawiam kolegów z beemek trójek coupe(których pozdrawiam w moim lusterku wstecznym), że to auto to nie volks-porsche. Sam jestem fanem BMW i proszę nie traktować tego jak atak. Jakub
(*) - list do redakcji