Trwa "Europejskie Safari"
Trwa Rajd Cypru - jedna z najmłodszych rund mistrzostw świata, która do elitarnego grona trafiła dopiero w 2000 roku. Wcześniej znany był jako eliminacja mistrzostw Starego Kontynentu o najwyższym współczynniku „20” i wtedy zyskał sobie miano europejskiego Safari.
Stopień trudności rajdu nie uległ do dziś zmianie i odcinki specjalne zlokalizowane głównie w górach Trodos nie należą do najbardziej lubianych przez kierowców. Wyboista, pokryta odłamkami skalnymi szutrowa nawierzchnia prób sportowych jest niezwykle wymagająca dla samochodów jak i dla opon.
Bardzo duża ilość zakrętów i krótkie proste sprawiają, że Rajd Cypru jest najwolniejszy spośród wszystkich rund mistrzostw świata. Średnia prędkość zwycięzców w ubiegłych latach oscylowała wokół zaledwie 65 km/godz. To rodzi z kolei trudne do rozwiązania problemy z przegrzewającymi się silnikami, a przy panujących w czerwcu na Cyprze upałach sprawia, że wewnątrz rajdowych samochodów panują trudne do zniesienia temperatury. Z tymi przeciwnościami muszą sobie poradzić kierowcy i ich zespoły walczące na wyspie Afrodyty o kolejne punkty w mistrzostwach świata.
Jak przebiega walka w rajdzie Cypru przeczytasz w naszym serwisie MOTOSPORT