Słomczyn po raz drugi
Już w najbliższy weekend na torze w Słomczynie koło Grójca ponownie pojawią się najlepsi polscy kierowcy by walczyć w ramach II rundy Mistrzostw Polski w Rallycrossie. Na liście zgłoszeń widnieje 67 zawodników, którzy będą starać się o punkty mistrzostw Polski, a także punkty w cyklu biegów handicapowych o Wielką Nagrodę Dunlop Tires Polska.
Zawody pierwszej rundy Mistrzostw Polski w Rallycrossie, rozegrane w Słomczynie na początku maja, pokazały, że dyscyplina ta wciąż jest bardzo widowiskowa i cieszy się dużym zainteresowaniem zarówno zawodników jak i kibiców. Koszty startów na przykład w klasie 1 (Fiat 126p) są stosunkowo niskie i sprawiają, że rallycross jest jedną z najtańszych dyscyplin w sportach samochodowych. Same zawody zaś dostarczają wielu emocji kibicom. Na torze o długości nieco ponad kilometra, w jednym biegu rywalizuje na raz sześć samochodów, a podstawowym celem każdego kierowcy jest dotarcie do mety na pierwszej pozycji. To powoduje, że w trakcie każdego z biegów dochodzi do bardzo spektakularnych prób wyprzedzania czy nawet drobnych, dopuszczonych regulaminem, kontaktów poszczególnych aut. Wszystko jest doskonale widoczne z trybun ustawionych wokół toru, co dodatkowo podnosi atrakcyjność zawodów.
II runda Mistrzostw Polski w Rallycrossie będzie miała jeszcze jeden, dodatkowy aspekt. Zawody odbędą się bowiem 1 czerwca, czyli w Dniu Dziecka. Dlatego też będzie to doskonała okazja do sprawienia przyjemności najmłodszym kibicom sportów samochodowych. Organizator zawodów, Automobilklub Rzemieślnik zaprasza serdecznie wszystkie dzieciaki, dla których przygotowane zostaną specjalne atrakcje, a dwóch zwycięzców konkursu z wiedzy o rallycrossie będzie miało okazję przejechać się po torze z zawodnikiem rallycrossowym.
Zapraszamy do Słomczyna, wierząc, że zawody II rundy MPRC ponownie dostarczą Państwu wielu sportowych emocji i będą interesujące również dla Państwa widzów, czytelników i słuchaczy.
Przypominamy również raz jeszcze, że w tym sezonie niewielkim zmianom uległ rallycrossowy podział na klasy, który prezentuje się następująco:
Klasa 1 - popularne ?maluchy?, czyli Fiat 126p (652 ccm), w obecnym sezonie klasa ta straciła trochę na popularności gdyż część zawodników przeniosła się do klasy 2, mimo to nadal nie brakuje uczestników, którzy swoją karierę zaczynają od wysłużonych, ale jak się okazuje bardzo agresywnych ?małych fiatów?.
Klasa 2 - dotychczas nazywana POL 1, w której startują Fiaty Cinquecento i Seicento o pojemności 1108 ccm, tą klasę charakteryzuje duża liczba zawodników i sporo zamieszania na torze, podobne osiągi samochodów gwarantują równą sportową walkę.
Klasa 3 - samochody napędzane na jedną oś i pojemności do 1600 ccm, przygotowane są według Grupy A i KIT-CAR, co pozwala na poważne przeróbki i zastosowanie bardzo zaawansowanej technologii, w efekcie ubiegłoroczne zmagania klasy trzeciej dostarczały kibicom największych emocji.
Klasa 4 - nie mniej widowiskowa niż klasa trzecia jednak ze względu na koszty sprzętu mniej liczna, samochody przygotowane są według Dywizji 1 zgodnie z regulaminem FIA (w Mistrzostwach Polski dopuszcza się również samochody z utraconą homologacją), ich moc daleko wykracza poza dopuszczone w rajdach 300 koni mechanicznych.
Klasa 6 - do niedawna popularny CUP 1400, a obecnie Dywizja 2A, bardziej dostępna dla zawodników pod względem finansowym, a co za tym idzie bardzo liczna. Podczas zawodów tej klasy na torze dzieje się bardzo dużo, a ponieważ w tym sezonie nie wystartuje ubiegłoroczny Vice Mistrz Europy Tomasz Oleksiak ostatecznego wyniku nie można być pewnym.
Bieg Handicapowy - zawody odbywające się poza klasyfikacją Mistrzostw Polski, startują w nich zawodnicy ze wszystkich klas, a zgodnie z regułą handicapu wyrównuje się szanse pomiędzy nimi poprzez odstępy czasowe na starcie (różnice obliczane są indywidualnie na podstawie wyników finałowych Mistrzostw Polski).
PROGRAM ZAWODÓW
Piątek, 31 maja 2002r.
Park Maszyn udostępniony w godz. 12.00-22.00
16,00 - Otwarcie Biura Zawodów i wydawanie dokumentów
17,00 -21,00 - Badanie Kontrolne dla klas:
17,00 - 18,30 klasa 1
18,00 - 19,30 klasa 2 + 3
19,15 - 20,30 klasa 5 + 6
20,00 - 21,00 klasa 4
Sobota, 1 czerwca 2002r.
8,00 - 9,30 - Treningi wolne - wyjazdy na 3 okrążenia
9,45 - Obowiązkowa odprawa z zawodnikami
10,15 - Trening oficjalny
11,30 - I bieg kwalifikacyjny
II bieg kwalifikacyjny
14,45 - Oficjalne otwarcie zawodów
15,15 - III bieg kwalifikacyjny
16,45 - Biegi finałowe