Rekonesans w urodziny
Krzysztof Hołowczyc i Maciej Wisławski od niedzieli przeprowadzają rekonesans przed 58 Rajdem Polski, czwartym w tym roku startem duetu reprezentującego Sobieski Rally Team. Drugi dzień rekonesansu przypadł w urodziny Hołka, ale na świętowanie jubileuszu nie było oczywiście czasu. Krzysztof i Maciek opisywali trasy poszczególnych odcinków specjalnych, ale spotkali się także z młodzieżą gimnazjum w Wilkanowie, miejscowości, która będzie miejscem startu do jednej z prób sportowych.
Krzysztof Hołowczyc i Maciej Wisławski od niedzieli przeprowadzają rekonesans przed 58 Rajdem Polski, czwartym w tym roku startem duetu reprezentującego Sobieski Rally Team. Drugi dzień rekonesansu przypadł w urodziny Hołka, ale na świętowanie jubileuszu nie było oczywiście czasu. Krzysztof i Maciek opisywali trasy poszczególnych odcinków specjalnych, ale spotkali się także z młodzieżą gimnazjum w Wilkanowie, miejscowości, która będzie miejscem startu do jednej z prób sportowych.
Podczas spotkania odpowiadali na dziesiątki pytań młodych fanów rajdowego sportu, ale najwięcej czasu poświecili na wyjaśnienia dotyczące bezpiecznej obserwacji i kibicowania zawodnikom podczas rywalizacji w trakcie samego rajdu. Było to kolejne z tego typu spotkań, w których uczestniczyli ostatnio liderzy mistrzostw Polski. A już w najbliższy czwartek, o godzinie 15.30, oznaczony numerem "1" Peugeot 206 WRC Krzysztofa i Maćka pojawi się w Kłodzku na starcie 58 Rajdu Polski. Hołowczyc z Wisławskim już dwukrotnie zwyciężali w tym rajdzie w latach 1996 i 1998. W pierwszym przypadku przełamali dwudziestoletnią hegemonię kierowców zagranicznych w tej rundzie mistrzostw Europy o najwyższym współczynniku "20".
- Wszystko wskazuje na to, że tym razem polscy zawodnicy będą naszymi głównymi rywalami. Dla nas Rajd Polski to przede wszystkim kolejna runda mistrzostw naszego kraju. Jedziemy tym samym samochodem co w Rajdzie Krakowskim i nasza taktyka też pozostaje bez zmian. Być na mecie i zdobyć jak najwięcej punktów. Odcinki specjalne są bardzo szybkie, "pełna trąba" jak mówi Maciek, ale taka jest uroda asfaltowych rajdów w Polsce. Nie będę ukrywał, że nam odpowiadają próby bardziej techniczne. Niewiadomą pozostają warunki pogodowe, które zawsze mają duży wpływ na końcowy wynik. Dzisiaj podczas rekonesansu, temperatura powietrza była na poziomie tylko 7 - powiedział Krzysztof Hołowczyc
- Pierwsze trzy rundy mistrzostw Polski potwierdziły moje wcześniejsze opinie, że walka o zwycięstwo będzie trwała do ostatniego rajdu. Dla nas wszystko układa się jak najlepiej i jesteśmy bardzo zadowoleni, że na tym etapie Krzysztof i Maciej liderują w mistrzostwach Polski. W Rajdzie Polski naszą załogę czeka bardzo trudne zadanie, a najgroźniejszymi rywalami będą z pewnością zawodnicy polscy. Nie można oczywiście lekceważyć Austina McHale. Znam dobrze tego kierowcę i wiem, że nie jest łatwym, walczącym do końca konkurentem. McHale to wysokiej klasy specjalista od rajdów po asfaltowych nawierzchniach. A asfaltowe nawierzchnie w Irlandii są podobnie dziurawe i nierówne jak na polskich OS-ach. Pomimo tego nie sądzę, aby McHale liczył się w walce o końcowy sukces w tym rajdzie - stwierdził Paul Turner, szef Sobieski Rally Team
58 RAJD POLSKI
runda mistrzostw Europy (współczynnik 20)
4 runda rajdowych, samochodowych mistrzostw Polski
Start rajdu: 7 czerwca, czwartek, godz.15.30, Kłodzko
Meta rajdu: 9 czerwca, sobota, godz.15.16, Kłodzko
Trasa: 810,62 km
Odcinki specjalne: 20 (3 przejeżdżane trzykrotnie, 5 przejeżdżanych dwukrotnie + super OS)
Nawierzchnia odcinków specjalnych: asfalt
Najdłuższy OS: 22,86 km (OS-y 6/9/12) Najkrótszy OS: 2,31 km (OS-3)
Czołówka listy zgłoszeń:
1.Krzysztof Hołowczyc/Maciej Wisławski PL Peugeot 206 WRC
2.Janusz Kulig/Jarosław Baran PL Ford Focus WRC
3.Leszek Kuzaj/Andrzej Górski PL Toyota Corolla WRC
4.Austin McHale/Brian Murphy IRL Toyota Corolla WRC
5.Łukasz Sztuka/Per Carlsson PL/S Seta Cordoba WRC E3
6.Tomasz Kuchar/Maciej Szczepaniak PL Toyota Corolla WRC
7.Michal Gargulak/Jiri Malcik CZ Mitsubishi Lancer
8.Tomasz Czopik/Łukasz Wroński PL Mitsubishi Lancer (g.N)
9.Robert Herba/Jacek Rathe PL Mitsubishi Lancer (g.N)
10.Jindrich Stolfa/Tomas Singer CZ Peugeot 306 Maxi
Klasyfikacja mistrzostw Polski 2001 (po trzech rundach)
1.Krzysztof Hołowczyc 47 pkt.
2.Janusz Kulig 37 pkt.
3.Leszek Kuzaj 36 pkt.
4.Łukasz Sztuka 22 pkt.
5.Sebastian Frycz 22 pkt.
6.Paweł Dytko 20 pkt.