Pióra wymienione, a wycieraczki i tak nie wycierają. Dlaczego?
Wymiana piór wycieraczek na nowe nie oznacza, że szyba będzie skutecznie oczyszczana. Oto powody, dla których nowe wycieraczki nie będą działać.
Wymiana wycieraczek nie stanowi specjalnego wyzwania dla większości kierowców. Po dokonaniu właściwego wyboru (zwracamy uwagę na długość) wystarczy wyjąć wycieraczkę z opakowania, wybrać odpowiednie łączniki i zamontować, uważając by przy okazji nie porysować przedniej szyby. Problem pojawia się, kiedy po założeniu wycieraczki okazuje się, że jakość oczyszczania przedniej szyby jest wciąż gorsza od oczekiwań. Czasem przyczyną jest niska jakość wycieraczek. Czasem przyczyn należy szukać gdzie indziej.
Nawet najdroższe pióro wycieraczki nie będzie prawidłowo pracować, jeśli ramię wycieraczki nie dociska go z odpowiednią siłą. Winowajcą zazwyczaj jest zużyta sprężyna ukryta wewnątrz ramienia wycieraczki. Najczęściej trzeba kupić nowe ramię wycieraczki. Niestety - tego typu elementy kupuje się zazwyczaj w ASO. Nie wszyscy wiedzą, że w sytuacji podbramkowej można dopasować ramiona wycieraczek od?innego samochodu. Np. do Fiata Tempry, w którym ramię wycieraczki występuje jako jedna całość z piórkiem, pasują ramiona od?Daewoo Lanosa, tyle, że prawe należy zamienić z lewym.
W niektórych autach ze względów aerodynamicznych wycieraczki fabrycznie są wyposażone w spoilery. Jeśli kupimy zamienniki bez spoilerów, nie będą one skutecznie oczyszczać szyb. Spoiler trzeba zamontować kierunkowo (jak na zdjęciu obok). Inaczej wiatr będzie odrywał wycieraczkę od szyby.
Tanie pióra wycieraczek zazwyczaj nie nadają się do?samochodów z silnie wygiętą przednią szybą, ponieważ ich końce nie przylegają prawidłowo. Nie pomoże żadna regulacja wycieraczki. Jedynym rozwiązaniem jest zakup piór dobrej jakości (np. Bosch, Valeo, Champion).
Więcej o rozwiązywaniu problemów z wycieraczkami przeczytasz na magazynauto.pl.