Opel wraca do sportu. Z Adamem i Astrą OPC z Polski
Opel powraca do sportu samochodowego - z nowym modelem ADAM - do rajdów samochodowych oraz na tor z nową Astrą OPC w programie ograniczonym do terytorium Niemiec.
Zainteresowanie rajdami istnieje nie tylko na niemieckim rynku, lecz także na wszystkich większych rynkach samochodowych w Europie, na których Opel sprzedaje swoje produkty. Ponadto Międzynarodowa Federacja Samochodowa FIA wprowadziła regulamin, zgodnie z którym młodzi kierowcy otrzymują wsparcie w rozwoju własnych umiejętności oraz punkty za rozpoczęcie rywalizacji.
Wersja rajdowa nowego modelu Opel ADAM skonstruowana z uwzględnieniem standardów FIA R2 zostanie wykorzystywana w sezonie 2013. Podczas serii wyścigów "ADAC Rally Masters" Zwycięzcy otrzymają nagrody pieniężne.
Dla kierowców, którzy nie ukończyli 27 lat, przygotowano specjalny system punktów "junior rally". Zwycięzca ogólnej klasyfikacji po rundach finałowych będzie mógł wziąć udział w specjalnym szkoleniu organizowanym w trakcie następnego sezonu.
Początkowo strategia Opla została opracowana do 2016 roku. Następnie przewiduje się wprowadzenie modułowego programu rozwoju, w ramach, którego uzdolnieni kierowcy rajdowi będą mogli awansować z "ADAC Opel Rally Cup" na poziom międzynarodowy. W pierwszych dwóch z czterech planowanych etapów wykorzystywany zostanie model Opel ADAM. Natomiast w trzecim i czwartym etapie pojazdem rajdowym będzie prawdopodobnie nowa generacja Opla Corsy.
Motoryzacyjnym wkładem Opla w wyścigi torowe jest natomiast nowa produkowana w Gliwicach Astra OPC. Od sezonu 2013 dla kierowców zainteresowanych sportową rywalizacją będzie ona dostępna w wersji wyścigowej.
Samochody konkurujące o puchar są konstruowane zgodnie ze standardami "Mistrzostw Wytrzymałościowych VLC", czyli najpopularniejszej amatorskiej serii wyścigów w Europie. Modele te będą także rywalizowały o trofeum marki w swojej klasie ("Astra OPC Cup"). Najbardziej spektakularnym wydarzeniem sezonu ma być 24-godzinny wyścig na torze Nürburgring.
Uczestnicząc w projekcie wyścigowym, będą oni walczyć o nagrody pieniężne, a także możliwość nabycia części zamiennych oraz otrzymania pomocy technicznej i organizacyjnej na torze i poza nim w konkurencyjnych cenach.
Najbardziej udany okres w rajdowej historii firmy rozpoczął się w połowie lat 70. XX wieku. Była to zasługa niemieckiego kierowcy Waltera Röhla, jednej z rajdowych legend wszechczasów.
Za kierownicą Ascony A wywalczył on mistrzostwo Europy w 1974 roku, a w 1979 roku powtórzył ten wyczyn Asconą B.
Ukoronowaniem ery człowieka z Regensburga był tytuł mistrza świata zdobyty w 1982 roku legendarną Asconą 400.
Opel sprawdzał się także na torze wyścigowym. W amatorskich mistrzostwach świata samochodów turystycznych marka z błyskawicą w logo odnosiła sukcesy na północnej pętli toru Nürburgring. W 1993 roku ulubieńcem fanów został Manuel Reuter - kierowca ścigający się w zawodowym cyklu Calibrą V6.
Reuter po raz pierwszy wystartował nią w mistrzostwach DTM, a tytuł wywalczył w kolejnej serii ITC. Jego późniejsze sukcesy to m.in. zdobycie mistrzostwa producentów w DTM/ITC w 1998 roku w serii STW wywalczone za kierownicą Vectry. W swoim dorobku pucharowym ma on także zwycięstwo Astrą V8 coupe, które zdobył w klasyfikacji ogólnej 24-godzinnego wyścigu na Nürburgring w 2003 roku.