Nowe auto Kubicy
O tym, że BMW-Sauber skoncentrował wszystkie siły na przyszłorocznym bolidzie F1.09 było wiadomo od połowy sezonu, gdy niemieckie samochody zaczęły zbierać cięgi od teoretycznie dużo słabszej konkurencji.
Szef sportowy teamu - Mario Theissen wydawał się jednak niewzruszony.
Wydaje się, że wyprzedzamy nasz plan rozwoju. Ze względu na doskonałe wyniki w bieżącym sezonie możemy skoncentrować się na nowym samochodzie - mówił już we wrześniu.
Wprawdzie setki kibiców formuły 1 żywo zainteresowanych sukcesami Roberta Kubicy wciąż ma do niemieckiego zespołu wiele żalu, nie sposób nie zgodzić się z twierdzeniami Theissena. BMW-Sauber utrzymał prestiżowe trzecie miejsce w klasyfikacji konstruktorów, co jak na zespół z taki niewielkim stażem w F1 uznać należy za sukces.
Wygląda na to, że wytężona praca od połowy sezonu 2008 pozwoliła stworzyć bolid, który ma szansę zagrozić najlepszym. Premiera nowego auta Roberta Kubicy odbędzie się 20 stycznia w Walencji. Pierwsze testy torowe na Circuit de Catalunya odbędą się już za kilkanaście dni. W połowie listopada zespół przeniesie się do Hiszpanii, gdzie sprawdzać będzie jak nowy bolid zachowuje się na torze.
Przygotowanie bolidu do kolejnego sezonu nie jest łatwe. Po kilku latach nieobecności do Formuły 1 powracają gładkie opony, debiutuje system odzyskiwania energii KERS i ograniczona zostaje możliwość ingerencji w aerodynamikę. Wszystko to sprawia, że sezon 2009 nawet dla wybitnych znawców tego sportu pozostaje zagadką.
Miejmy nadzieję, że dyskusyjna decyzja o przesunięciu uwagi na przyszłoroczny sezon w połowie 2008 roku okaże się trafną.