Motocykle KTM

Motocykle: KTM LC4 660 Rally

Jacek Czachor i Marek Dąbrowski mają do swojej dyspozycji dwa motocykle wyprodukowane przez austriacką firmę KTM, która przygotuje je również do startu w Dakarze 2007. Serwisem i naprawami motocykli podczas rajdu będą się zajmowali Holger Roth, Zbigniew Radzikowski oraz Adam Wojakowski. Dwaj pierwsi już od wielu lat współpracują z zawodnikami ORLEN Team. Ten ostatni serwisował z kolei motocykle Czachora i Dąbrowskiego podczas ich pierwszego startu w Dakarze w sezonie 2000. Ekipa techniczna motocyklistów ORLEN Team będzie dysponowała własnym samochodem serwisowym Nissan Patrol, którym najkrótszą drogą będzie przemieszczała się z biwaku na biwak.

Reklama

Motocykle Jacka Czachora i Marka Dąbrowskiego oparte są na znanym, wykorzystywanym przez światową czołówkę modelu LC4 660 Rally. Obaj reprezentanci ORLEN Team dysponują identycznymi egzemplarzami rajdowych maszyn w nowocześniejszej specyfikacji w porównaniu z poprzednimi modelami. KTM-y Polaków mają inne ramy i są lżejsze. Motocykle ważą po 152 kG. Przykładowo poprzedni KTM kapitana ORLEN Team ważył 158 kG.

Motocykle Polaków różnią się charakterystykami zawieszenia, co wiąże się głównie z indywidualnymi preferencjami reprezentantów ORLEN Team. Czachor i Dąbrowski zwracają również uwagę na lepiej wyprofilowaną kanapę i dzięki temu inną, lepszą pozycję podczas jazdy pozwalającą na szybsze pokonywanie zakrętów.

Podstawowe dane techniczne KTM LC4 660 Rally:

silnik: czterosuwowy, jednocylindrowy, o pojemności 653,7 ccm

skrzynia biegów: 5- stopniowa

zawieszenie: White Power, skok - przod: 330mm, tył: 300 mm

hamulce: tarczowe Brembo (300 mm przód, 220 mm tył)

moc: 70 KM

chłodzenie: cieczą i olejem (chłodnica oleju do układu smarowania)

rozrusznik: elektryczny

zbiorniki paliwa: 36 litrów - 1 x 20 przód + 2 x 8 tył

zbiorniki na wodę pitną: 5 litrów - 2 x 2,5

rama: stal chromowo-molibdenowa

masa własna: 152 kG (bez paliwa i wody)

koła: 90/90 x 21 - przód, 140/90 x 18 - tył

prędkość maksymalna: 180 km/h. Podczas pięciu etapów Dakaru 2007 obowiązuje ograniczenie prędkości do 150 km/godz. Ograniczenia prędkości do 30 i 50 km/godz obowiązują również podczas przejazdów przez wioski

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje