Limuzyny dla, chcącego się wyróżnić, prezesa

Najnowsze dane przedstawione przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego pokazały, że segment najdroższych i najbardziej luksusowych samochodów bije kolejne rekordy. W pierwszej połowie 2016 roku rejestracje marek premium wzrosły w porównaniu z 2015 rokiem o 31 proc., podczas gdy sprzedaż marek popularnych o 17 proc. Segment samochodów luksusowych i klasy premium nie traci, co więcej wciąż się rozwija. Może warto więc zainteresować się modelami, niebędącymi oczywistym wyborem? Oto najciekawsze z nich.

Lexus LS 600h L

Przedłużona wersja najmocniejszego, hybrydowego sedana mierzy ponad 5,2 metra. Pod jego maską znajduje się silnik V8 5,0 l, który wraz z motorem elektrycznym oferuje 445 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 520 Nm. Napęd przekazywany jest na cztery koła. "Mobilne biuro" Lexusa zostało świetnie wyciszone - inżynierowie zadbali o to, aby nawet takie detale jak owiewki w ramkach lusterek, obramówki tylnych świateł, czy aluminiowe felgi i konstrukcja podwozia minimalizowały szum powietrza podczas jazdy. Osoby podróżujące na tylnej kanapie mają do dyspozycji system multimedialny, masaż, a o jakość powietrza dba jonizator.

Reklama

Maserati Quattroporte GTS

Flagowy włoski model może kojarzyć się z dobrze skrojonym garniturem. Jego najnowsza odsłona została zaprezentowana w 2013 roku i jest dziełem byłego projektanta Pininfariny. Topowa odmiana została wyposażona w silnik V8 biturbo o pojemności 3,8 litra i mocy 530 KM. Wnętrze samochodu to klasyka, jednak nie zabraknie tu również nowych technologii. Ręcznie wykończona skóra i drewno, wszechstronna elektryczna regulacja foteli, kierownicy oraz pedałów i 15-głośnikowy system audio dopełniają całości.

Porsche Panamera Turbo

Na nową odsłonę Panamery trzeba było czekać siedem lat. Przód samochodu zmienił się nieznacznie, natomiast tył mocno nawiązuje do modelu 911. Pod maską liftbacka z oznaczeniem "Turbo" znajduje się czterolitrowa, podwójnie doładowana jednostka V8 o mocy 550 KM. Dzięki niej Porsche przyspiesza do pierwszej "setki" w czasie 3,6 sekundy. We wnętrzu uwagę zwracają wszechobecne ekrany (duży centralny, zastępujący zegary oraz na tunelu środkowym z tyłu) oraz cztery, niezależne, sportowe fotele.

Jaguar XJ R

Emblemat "R" na flagowej limuzynie Jaguara może oznaczać tylko jedno - pięciolitrowy silnik V8, moc na poziomie 550 KM i przyspieszenie od "zera" do 100 km/h w czasie mniejszym niż 4,6 sekundy. Całkiem niedawno Brytyjczycy zaproponowali odświeżoną wersję tego modelu. Samochód zyskał większy grill, przeprojektowane reflektory i nową wersję wyposażenia. Wnętrze najmocniejszej odmiany to charakterystyczna czerwona skóra, zamszowa podsufitka i wykończenia pokryte lakierem fortepianowym. Niewiele można zarzucić również dostępnej na pokładzie technologii. Kierowca ma do dyspozycji między innymi funkcję monitorującą ruch drogowy, ceny paliw i miejsca parkingowe.

Infiniti Q70

Marka Infiniti nie ma długiej historii w Polsce, ale w Ameryce została już doceniona. Model Q70 to limuzyna dostępna w czterech wersjach wyposażenia. W odmianie benzynowej pod jej maską znalazł się silnik V6 o pojemności 3,7 litra i mocy 320 KM. O odpowiedni klimat we wnętrzu dba jonizator powietrza, system ograniczający ilość dźwięków docierających do kabiny oraz drewno jesionowe powlekane sproszkowanym srebrem.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy