Koniec panowania Golfa GTD? Będzie Focus ST Diesel!
Ford pozazdrościł Volkswagenowi usportowionego Golfa w wysokoprężnej odmianie GTD.
Wkrótce w salonach pojawić ma się jego groźny konkurent - napędzany silnikiem Diesla Focus ST.
O planach wprowadzenia na rynek nowej wersji kompaktowego bestsellera przedstawiciele amerykańskiej marki poinformowali na konferencji prasowej w Genewie. Wszystko wskazuje na to, że auto trafić ma do sprzedaży już latem.
Volkswagen Golf GTD napędzany jest silnikiem 2,0 l TDI CR o mocy 184 KM i maksymalnym momencie obrotowym 380 Nm. Pod maskę Focusa ST trafić ma wysokoprężny 2,0 l TDCI rozwijający 182 KM. Golf GTD przyspiesza do 100 km/h w 7,5 s i rozpędza się do 230 km/h. Osiągi Focusa ST z silnikiem Diesla nie są znane, przedstawiciele Forda zapewniają jednak, że sprint do 100 km/h zajmować ma autu o około 0,5 s mniej, niż w przypadku konkurenta z Wolfsburga...
Do tej pory Focus ST oferowany był wyłącznie z topowymi, benzynowymi jednostkami napędowymi. Najnowsza generacja wyposażona jest w czterocylindrową jednostkę 2,0 l EcoBoost rozwijającą 250 KM i 360 Nm.
Atutem nowego Focusa ma być również niższa niż w przypadku Golfa cena. Przypominamy, że za Golfa GTD z pięciodrzwiowym nadwoziem zapłacić trzeba w polskim salonie co najmniej 115 790 zł.
ZJEDŹ NA CHWILĘ NA POBOCZE