II runda Mistrzostw Polski w Rallycrossie
50 zawodników w czterech klasach rywalizowało w ramach II rundy Mistrzostw Polski w Rallycrossie. Zawody, organizowane przez Automobilklub Rzemieślnik, odbyły się dzisiaj na torze w Słomczynie koło Grójca.
Początek dnia zapowiadał warunki zbliżone do tych, które panowały podczas I rundy MPRC, rozegranej dwa tygodnie temu na torze w Toruniu. Od rana nad Słomczynem wisiały ciemne chmury i spadł deszcz. Na szczęście około godziny 11.00 pogoda zdecydowanie się poprawiła i kibice mogli obserwować rywalizację przy pięknej, słonecznej aurze.
Zgodnie z przewidywaniami najciekawiej wyglądała walka o zwycięstwo w klasie 2 (Fiat Cinquecento i Seicento Sporting), w której zgłosiło się najwięcej, bo 20 kierowców. Finałowy bieg w tej klasie był wewnętrzną sprawą zawodników Automobilklubu Rzemieślnik, którzy wywalczyli wszystkie sześć miejsc w najważniejszym wyścigu. Faworytem był zwycięzca I rundy MPRC i najszybszy zawodnik kwalifikacji – Artur Ryziński. Zawodnik Rzemieślnika nie zawiódł oczekiwań – po doskonałym starcie prowadził od początku wyścigu i jako pierwszy zameldował się na mecie. Tuż za nim, podobnie jak dwa tygodnie temu w Toruniu, dojechał Tomasz Skinder, zaś na trzecim miejscu uplasował się debiutujący w tym roku w Mistrzostwach Polski Maciej Tonderski.
W klasie 1 (Fiat 126p) do rywalizacji stanęło trzynastu kierowców. Wśród nich pojawił się powracający po ponad rocznej przerwie Marcin Ślusarczyk (Automobilklub Rzemieślnik), który doskonale wypadł w pierwszym w tym roku starcie, zdecydowanie wygrywając rywalizację. Drugie miejsce zajął Marcin Bruś (Automobilklub Rzemieślnik) a trzecie zwycięzca I rundy MPRC Jarosław Karczmarzyk ( Automobilklub Polski).
Nieco słabszą obsadę miała tym razem klasa 3 (samochody do 1600ccm), w której wystartowało tylko 10 kierowców. W biegach kwalifikacyjnych najszybszy był zwycięzca I rundy MPRC – Marcin Laskowski (Peugeot 106, Automobilklub Rzemieślnik). Marcin również w finale nie dał szans rywalom i z olbrzymią przewagą jako pierwszy zameldował się na mecie. Na drugiej pozycji przyjechał Andrzej Grigorjew (VW Golf, Automobilklub Polski), który chyba przypomniał sobie okres swoich doskonałych startów. Trzecie miejsce przypadło Ireneuszowi Gronkowi (Skoda Felicja, Toruński Klub Motorowy).
Zdecydowany kryzys przeżywa w tym sezonie najsilniejsza klasa 4 (samochody powyżej 1600ccm). Podczas II rundy do rywalizacji zgłosiło się tylko 7 kierowców. W kwalifikacjach zdecydowanie najszybszy był dysponujący najmocniejszym samochodem Bohdan Ludwiczak (Ford Focus, Motoklub Olsztyn). W finale wydawało się, że o zwycięstwo może z nim powalczyć Robert Polak (Automobilklub Polski), który tym razem startował samochodem, wykorzystywanym kiedyś przez ojca, Adama Polaka. Robert po starcie radził sobie dobrze i jechał tuż za Ludwiczakiem. Niestety chwilę później silnik jego auta stracił moc, co ostatecznie spowodowało spadek na trzecie miejsce. Stratę Polaka wykorzystał Mirosław Witkowski ( Ford Escort, Automobilklub Toruński), który jako drugi minął linię mety.
Na zakończenie zawodów najlepsi zawodnicy z poszczególnych klas stanęli do walki w wyścigu handicupowym, który w tym sezonie odbywa się o nagrodę firmy JVC. Rywalizację wygrał reprezentujący klasę 4 Bohdan Ludwiczak, który wyprzedził Pawła Borysa ( klasa 1) i Artura Ryzińskiego (klasa 2).
Przypomnijmy, że bieg handicupowy to wyścig, w którym jednocześnie startują zawodnicy ze wszystkich klas, we wcześniej wyliczonych odstępach czasowych. Zawodnicy mają do pokonania 8 okrążeń toru, wygrywa ten, który jako pierwszy minie linię mety.
- Zawody były nadspodziewanie emocjonujące. W każdym biegu coś się działo i świadczy to o wyrównanej stawce zawodników. Niestety w tym roku tylko dwie klasy są naprawdę liczne, ale za to większość zawodników dysponuje podobnym sprzętem i znakomitymi umiejętnościami– powiedział po zakończeniu zawodów prezes Automobilklubu Rzemieślnik, Piotr Tonderski.
Kolejna, III runda Mistrzostw Polski w Rallycrossie odbędzie się 24 maja, również na torze w Słomczynie.
Wyniki zawodów w Słomczynie (2 runda MP): Klasa 1 (Fiat 126 p) 1. Jarosław Karczmarzyk (Automobilklub Polski) 2. Marcin Bruś (Automobilklub Rzemieślnik) 3. Dominik Brymora (Automobilklub Częstochowa) Klasa 2 (Fiat Cinquecento Sporting i Seicento Sporting) 1. Artur Ryziński (Automobilklub Rzemieślnik) 2. Tomasz Skinder (Automobilklub Rzemieślnik) 3. Piotr Koc (Automobilklub Rzemieślnik) Klasa 3 (do 1300 ccm) 1. Marcin Laskowski (Automobilklub Rzemieślnik) 2. Tomasz Nowak (Toruński Klub Motorowy) 3. Andrzej Grigorjew (Automobilklub Polski) Klasa 4 (powyżej 1600 ccm) 1. Bohdan Ludwiczak (Motoklub Olsztyn) Ford Focus 2. Marcin Wicik (Automobilklub.Bydgoski) Ford Escort Cosw. 3. Mirosław Witkowski (Automobilklub Toruński) Ford Escort