Historia: volkswagen golf V

Piąta generacja volkswagena golfa zadebiutowała we wrześniu 2003 roku na salonie motoryzacyjnym we Frankfurcie.

Samochód po raz kolejny urósł. Długość nadwozia mierzy aż 4,2 m, co oznacza, że auto jest niemal o 40 cm dłuższe niż pierwsza generacja. Znacząco - o 66 mm - powiększono też rozstaw osi, który wynosi w tym modelu aż 2 578 mm.

Co ciekawe, przynajmniej w kwestii niektórych rozwiązań technicznych, Volkswagen musiał uznać wyższość konkurencji. By poprawić właściwości jezdne w zawieszeniu tylnej osi zastosowano np. układ wielowhaczowy, podobny do tego, jaki od 1998 roku montowany jest przez Forda w modelu focus.

W 2004 roku, w gamie modelowej golfa zadebiutował nowy model o nazwie plus. Również w tym przypadku Volkswagen nie był pionierem - auto zbudowano jako odpowiedź na cieszące się ogromną popularnością francuskie auta: wywodzącego się w prostej linii od megane - scenica - i opartego w dużej mierze na kompaktowej xarze modelu picasso.

Reklama

Jako ważną datę w historii golfa V serii odnotować trzeba rok 2005. Wtedy właśnie, po raz pierwszy pod maską golfa zagościła nowa, doładowana jednostka 1,4 l TSI o mocy 170 KM. Wkrótce paletę silników uzupełniły też słabsze odmiany rozwijające 122 KM, 140 KM i 160 KM. Jednostki tej serii triumfowały w konkursie "International Engine of the Year" zdobywając tytuł "Najlepszego Nowego Silnika" w 2006 roku oraz "Międzynarodowego Silnika Roku 2009".

Niestety - zwłaszcza w początkowym okresie produkcji - silniki z rodziny TSI miewały poważne problemy z jakością. Często dochodziło do rozciągania się łańcucha rozrządu, w najstarszych egzemplarzach o mocy 160 KM nierzadko pękały tłoki i pierścienie. Początkowo problemy sprawiała też nowa jednostka wysokoprężna 2,0 l. TDI mająca zastąpić odchodzący do lamusa 1,9 l. TDI. Aż do 2006 roku, w silnikach tych nagminnie dochodziło np. do pękania głowic, wycierały się też zęby na kole napędowym pompy oleju, co w konsekwencji mogło doprowadzić nawet do zatarcia silnika.

Mimo początkowych problemów z jakością piąta generacja golfa wciąż cieszyła się ogromnym uznaniem kupujących - w 2008 była najchętniej kupowanym nowym autem na Starym Kontynencie. W 2009 roku na rynku pojawił się gruntownie przeprojektowany model (zmieniono m.in pas przedni i deskę rozdzielczą) okrzyknięty przez producenta golfem VI generacji.

Siedem generacji golfa. Wybierz najładniejszą według ciebie.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Volkswagen Golf
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy