GTI w Paryżu...
Golf GTI uważany jest za samochód łączący w sobie najlepsze cechy sportowych samochodów kompaktowych. Więcej nawet: skrót GTI stał się symbolem całego "gatunku" samochodów i "kompaktowej dynamiki".
Na Salonie Samochodowym (IAA) we Frankfurcie Volkswagen pokazał prototyp Golfa GTI piątej generacji. Czy pojazd ten będzie w przyszłości produkowany seryjnie? Będzie. Kiedy? Prawdonie zadebiutuje na salonie samochodowym w Paryżu.
Napędzany nowym silnikiem FSI Turbo o mocy 147 kW / 200 KM trzydrzwiowy GTI nawiązuje zarówno pod względem koncepcji, jak i stylistyki do legendarnego pierwowzoru Grand Tourisme Injection - do Golfa GTI z roku 1976.
Model studyjny łączy w sobie tradycyjne cechy GTI ze stylistyką nowej generacji. Podobnie jak w przedstawionym podczas salonu IAA modelu studyjnym roadstera o nazwie concept R, także w GTI dominuje wyraźny motyw "V" w przedniej części nadwozia. Pokrywa silnika wymodelowana jest w kształcie grota strzały, a jej przedłużenie tworzy w przednim spojlerze obramowanie czarnej, błyszczącej osłony chłodnicy, której forma przypomina herb. Kratownica chłodnicy o strukturze plastra miodu otoczona jest charakterystyczną dla GTI czerwoną listwą ozdobną.
Trzy duże otwory wlotowe powietrza w zderzaku podkreślają moc nowego silnika FSI Turbo. Dolna część samochodu wykończona jest czarnymi elementami charakterystycznymi dla GTI. Tył różni się od wersji Trendline, Comfortline i Sportline mocniej zaakcentowanym spojlerem dachowym i chromowaną, podwójną rurą wydechową.
Listwy progowe, pedały i podpórka lewej nogi wykonane są z aluminium. Aby zapobiec ślizganiu się umieszczono na nich elementy gumowe.