Fortin pilotem Hołowczyca w Rajdzie Karkonoskim
Już w piątek rusza 21 Rajd Karkonoski. Ma on bardzo kompaktowy charakter. Baza rajdu oraz wszystkie parki serwisowe zostały zlokalizowane w jednym miejscu. Pierwszego dnia rozegranych zostanie osiem odcinków specjalnych, ale tylko na dwóch trasach. Każdy OS będzie przejeżdżany czterokrotnie, po dwa razy w przeciwnych kierunkach. Drugi etap to sześć OS-ów na trzech przejeżdżanych dwukrotnie trasach.
W 21 Rajdzie Karkonoskim, który jest siódmą rundą mistrzostw Polski i po raz pierwszy eliminacją mistrzostw Europy o współczynniku "5" (wcześniej rajd posiadał najniższy współczynnik "2") wystartuje cała krajowa czołówka. Zgłoszony został również Abdullah Bakhashab z Arabii Saudyjskiej znany z licznych startów w mistrzostwach świata. Jego zespół zajmuje aktualnie trzecie miejsce w klasyfikacji FIA Teams' Cup mistrzostw świata. Bakhashab obok Leszka Kuzaja, Janusza Kuliga i Krzysztofa Hołowczyca jest czwartym kierowcą z listy priorytetowej "B" Międzynarodowej Federacji Samochodowej.
Ciekawostka jest to, ze po sześciu latach przerwy Krzysztof Hołowczyc znów wystartuje w Rajdzie Karkonoskim, przedostatniej w tym sezonie rundzie mistrzostw Polski z nowym pilotem. Prawe miejsce w Peugeocie 206 WRC w barwach Sobieski Rally Team zajmie doświadczony Jean-Marc Fortin, który w tym roku pełnił dotychczas funkcje koordynatora w zespole Hołka.
- To dla nas wyjątkowo ważny, nawet kluczowy rajd w tym sezonie. Nie rezygnujemy z walki o mistrzowski tytuł i stąd wyjątkowo staranne przygotowania i pełna mobilizacja w całym zespole. To będzie dla nas bardzo trudny rajd. Ostatni raz startowałem w Karkonoskim w 1995 roku i trasy odcinków specjalnych są dla mnie całkowicie nowe. Dodatkowo układ rajdu powoduje, że przy na przykład czterech przejazdach jednego odcinka specjalnego na nawierzchni będzie czyhało wiele "niespodzianek". Moim pilotem będzie w tym rajdzie Jean-Marc Fortin, z którym znamy się znakomicie, bowiem startowaliśmy wspólnie przez dwa sezony. W tych trudnych warunkach liczę bardzo na doświadczenie Jean-Marca, jego świetną znajomość i wyczucie samochodu. Dwudniowe testy przed rajdem posłużą głównie znalezieniu jak najlepszego ustawienia zawieszenia naszego Peugeota 206 WRC i dostosowaniu go do specyficznych polskich asfaltów - powiedział Krzysztof Hołowczyc.
Łukasz Kurzeja, który pilotował Hołka w dwóch poprzednich rajdach przejął obowiązki związane z logistyką zespołu, a Maciej Wisławski wraz z Pawłem Przybylskim będą dostarczali naszej załodze niezbędnych informacji o warunkach panujących na trasie.
JEAN-MARC FORTIN
Urodzony: 4 lipca 1968 roku w Huy, w Belgii
Stan cywilny: kawaler
Hobby: narty, tenis, squash znawca kuchni i win
Znajomość języków: francuski, angielski, flamandzki (holenderski)
Karierę pilota rozpoczął w roku 1987 od startów w rajdach amatorskich, rok później startował już w rajdach regionalnych i krajowych. Pilotował takich kierowców jak: Yves Matton, Georges Simmons, Didier Monin, ?Tchine?, Marc Soulet, Marc Timmers, Renaud Verreydt, Dominique Bruynell, Gregoire de Mevius, Krzysztof Hołowczyc.
Mistrz Belgii: 1992 z Marc Soulet i 1996 z Gregoire de Meviusem
Mistrz Polski: 1999 z Krzysztofem Hołowczycem
3 miejsce w mistrzostwach Anglii w 1995 ( z de Meviusem)
Krzysztofa Hołowczyca pilotował w sezonach 1999 i 2000. W drodze do tytułów mistrzów Polski wygrali rajdy: Zimowy-Dolnoślaski, Elmot, Kormoran i Wisły.
W tym roku niezwykle zapracowany Jean-Marc Fortin pełni funkcję koordynatora w firmie Kronos przygotowującej Peugeota 206 WRC dla Sobieski Rally Team. Startuje także w mistrzostwach świata w pucharze Super 1600 jako pilot młodego Francois Duvala.
21 RAJD KARKONOSKI
7 runda rajdowych, samochodowych mistrzostw Polski
eliminacja mistrzostw Europy, współczynnik "5"
Organizator: Automobilklub Karkonoski
Biuro rajdu: Jelenia Góra, ul.W.Pola 29 (lotnisko sportowe)
Rekonesans przed rajdem: 25 i 26 września w godzinach 08.00-14.00 i 15.00-18.00
Start rajdu: 28 września, piątek, godz.09.00, Jelenia Góra - lotnisko
Meta rajdu: 29 września, sobota, godz.16.28, Jelenia Góra - lotnisko
Trasa: 648,20 km
Odcinki specjalne: 14 (4 przejeżdżane dwukrotnie i 2 przejeżdżane trzykrotnie)
Długość odcinków specjalnych: 238,20 km
Nawierzchnia odcinków specjalnych: asfalt
Najdłuższy OS: 23,10 km (OS-y 9/11/13)
Najkrótszy OS: 8,75 km (OS-y 2/4/5/7)
Parki serwisowe: tylko w jednym miejscu, Jelenia Góra - lotnisko