Dzisiaj Kubica, jutro Kowalska?

Ile lat trzeba mieć, żeby prowadzić samochód z prędkościami przekraczającymi 200 km/h? Natalia Kowalska z Koszalina jest 16-latką, nie ma prawa jazdy, a już jezdziła niemal 200-konnym bolidem po torze Hungaroring.

Obecnie cała Polska kibicuje Robertowi Kubicy, który wywalczył już pierwsze podium w Formule 1. Czy nastolatka z Koszalina pójdzie jego śladem?

Natalia Kowalska na początku września na torze Hungaroring odbyła pierwsze testy w bolidzie Formuły Renault 2000. To pierwsza "dorosła" seria wyścigowa, do której trafiają kierowcy po zakończeniu juniorskiej przygody z kartingiem. Właśnie od Formuły Renault 2000 w 2001 roku poważną karierę zaczynał Robert Kubica. Natalia zasiadła za kierownicą bolidu austriackiego teamu Penker Racing i podobno pozostawiła po sobie bardzo dobre wrażenie.

Reklama

Natalia po raz pierwszy usiadła za kierownicą gokarta w wieku czterech lat. Po skończeniu dziesięciu lat zaczęła startować w poważnych juniorskich zawodach. Jako pierwsza i jedyna do tej pory dziewczyna w 2002 roku zdobyła tytuł wicemistrza Polski, tylko usterka techniczna pozbawiła ją tytułu mistrzowskiego.

Jaka będzie przyszłość Natalii Kowalskiej? W obecnym sezonie startowała w niemieckiej serii wyścigów gokartowych "Rotax Max Challange" i w dwóch spośród pięciu zawodów w sezonie plasowała się w czołówce (raz była druga, raz piąta). W klasyfikacji generalnej na koniec sezonu znalazła się poza czołową "dziesiątką". W tym roku czekają ją kolejne testy w Formule Renault 2000 i jeśli wypadnie w nich dobrze, być może uda jej się podpisać kontrakt na starty w przyszłym sezonie.

Formuła Renault 2000

To pierwszy, najniższy stopień wyścigowego wtajemniczenia po gokartach. Klasa powstała w 1971 roku, obecny regulamin obowiązuje od 5 lat. Rywalizuje sie w niej ważącym 492 kg bolidem, który napędzany jest dwulitrowym silnikiem o mocy 144 KM (od tego sezonu moc podniesiono do 190 KM). To najtańsza forma ścigania, dlatego jest też najpopularniejsza, do chwili obecnej zbudowano już ponad 550 takich bolidów. Mistrzostwa krajowe w tej klasie rozgrywane są w 11 europejskich państwach, kierowcy rywalizują także w Pucharze Europy.

Kolejnymi etapami w wyścigowej karierze są zwykle Formuła 3, World Series by Renault, GP 2 i ostatecznie Formuła 1.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: prawo jazdy | hungaroring
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy