Dobre czasy dla wyścigów

Po raz pierwszy w wyścigach samochodowych w Polsce zdarza się tak, że jedna marka samochodowa firmuje dwa odrębne puchary w różnych modelach samochodów.

Inauguracja tegorocznego cyklu wyścigów pucharowych odbędzie się na torze Hungaroring w połowie czerwca. Na torze będą rywalizowali zawodnicy w samochodach Kia pro_cee'd i Kia Picanto. W sześciu rundach wyścigowego serialu KIA LOTOS Cup spodziewać się należy ciekawej rywalizacji zarówno w stawce cee'd LOTOS Cup, jak i Picanto LOTOS Cup.

Przygotowania do uruchomienia drugiego wyścigowego pucharu markowego Kii trwały od początku ubiegłego sezonu. W połowie czerwca ubiegłego roku, na torze Hungaroring, po zakończeniu wyścigu samochodów Picanto w ramach KIA LOTOS Cup, kierownictwo KIA Motors Polska poinformowało o decyzji dyrekcji europejskiej fabryki o wsparciu dla polskiego projektu zorganizowania serialu w debiutującym właśnie na rynku nowym modelu - cee'd. Postanowiono wówczas, że do rywalizacji przygotowana zostanie sportowa odmiana tego samochodu - pro_cee`d.

Reklama

Dwulitrowy, benzynowy silnik, trzydrzwiowe i sztywne nadwozie, bardzo dobrze dostrojone zawieszenie stanowiły znakomitą bazę wyjściową do budowy auta wyścigowego. W czasie ubiegłorocznych testów okazało się, że poza pakietem bezpieczeństwa nie ma potrzeby wprowadzania poważniejszych modyfikacji w samochodach dostarczonych przez słowacką fabrykę, zwłaszcza, że wyścigowy puchar pro_cee'da miał być rywalizacją w samochodach produkcyjnych o specyfikacji technicznej zbliżonej do wymogów Grupy N.

Zasady rywalizacji określa regulamin sportowy cee'd LOTOS Cup. Numery startowe przydzielone zostaną przed 1. rundą na cały sezon. Najmłodszy kierowca otrzyma numer "1", kolejne zostaną przydzielone według kryterium wieku. Rywalizacja o punkty pucharowe będzie się odbywała na trzech torach zagranicznych i trzykrotnie na torze w Poznaniu. W inauguracyjnym sezonie wyścigów samochodami cee`d firma KIA Motors szczególną uwagę przywiązuje do czystości rywalizacji. Kontrole zgodności samochodów z regulaminem technicznym będą bardzo szczegółowe i wnikliwe. W czasie każdej z rund nadzór nad samochodami będzie sprawowało dziesięciu delegatów technicznych, a po zakończeniu każdego wyścigu szczegółowym badaniom poddawanych będzie co najmniej 5 wybranych samochodów.

W czasie każdej z sześciu rund odbędą się dwa wyścigi po 12 okrążeń. Miejsca startowe do pierwszego wyścigu zajmą kierowcy na podstawie czasów uzyskanych w kwalifikacjach, do drugiego wyścigu - na podstawie miejsc zajętych w pierwszym. W każdym wyścigu za zajęte miejsca zawodnicy otrzymają odpowiednio za 1. miejsce - 50 pkt, 2. - 45, 3. - 42, 4. - 40, każdy kolejny do miejsca 17. - o dwa punkty mniej. Zawodnicy, którzy miną metę na miejscu 17. zdobywają 14. punktów, każdy następny o punkt mniej. Klasyfikacja w rundzie określana jest na podstawie sumy punktów z obu wyścigów. W każdej rundzie zawodnicy otrzymają nagrody finansowe; za 1 miejsce - 4 tys. zł, za 2 - 3 tys., zdobywca trzeciej lokaty otrzyma 2 tys. zł, czwartej - 1 tys. Kierowcy za miejsca od 5. do 10. otrzymają po 600 zł, a za miejsca od 11. do 15. po 400 zł.

W końcowej klasyfikacji liczyć się będą wyniki wszystkich rund. Zwycięzca całego cyklu cee'd LOTOS Cup zdobędzie tytuł Mistrza Polski, otrzyma prestiżowy Puchar i odjedzie nowym samochodem Kia pro_cee'd. Wicemistrzowie Polski, zdobywcy drugiego i trzeciego miejsca otrzymają również wartościowe nagrody.

Kalendarz rozgrywek:

1. runda, 13 - 15 czerwca, Hungaroring (Węgry)

2. runda, 25 - 27 lipca, Tor Poznań

3. runda, 22 - 24 sierpnia, Pieszczany (Słowacja)

4. runda, 5 - 7 września, Tor Poznań

5. runda, 3 - 5 października, Tor Poznań (lub Tor Kielce)

6. runda, 24 - 25 października, Brno (Czechy)

Równolegle z rywalizacją w samochodach Kia pro_cee'd utrzymany jest puchar dla młodych zawodników rywalizujących o laury w samochodach Kia Picanto. Kalendarz wyścigów z cyklu Picanto LOTOS Cup jest identyczny z kalendarzem cee'd LOTOS Cup. Zasady rywalizacji są bardzo zbliżone do omówionych wcześniej, również w każdej z rund odbędą się dwa wyścigi (tu, inaczej niż w pro_cee`dach, zawodnicy po pierwszym wyścigu nie zjeżdżają do depot), każdy z wyścigów jest tak samo punktowany i w końcowej klasyfikacji liczą się punkty ze wszystkich rund. Zwycięzcy otrzymają nieco niższe nagrody po każdej rundzie - suma gratyfikacji wynosi 10 700 zł (wobec 15 000 zł w cee'd LOTOS Cup), a zwycięzca cyklu otrzyma samochód KIA Picanto.

Dowiedz się więcej na temat: Puchar | hungaroring | nagrody | zawodnicy | Kia
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama