Dla kogo Puchar Dunlopa?
Pierwszego maja w Modlinie odbyła się pierwsza z pięciu rund, organizowanych w ramach Mistrzostw Polski w Wyścigach na 1/4 mili. Zgromadzony tłum, ponad 20 tysięcy kibiców, mógł podziwiać najbardziej "podrasowane" samochody.
Najszybsze z nich przemierzały dystans 402,5 metra w czasie poniżej 12 sekund. Zwycięzcy mistrzostw, po podsumowaniu wyników osiągniętych w poszczególnych turach zawodów, otrzymają tytuł Mistrza Polski i Puchar Dunlopa. Firma Dunlop jest głównym sponsorem tego wydarzenia i na mocy zawartej umowy będzie finansować zawody przez trzy kolejne lata do 2006 roku.
Eliminacje do wyścigów rozpoczęły się już o 10.00 rano. Potem około godziny 15.00 odbyły się półfinały i finały pierwszej rundy mistrzostw. W klasie najmniejszych samochodów (Mini) wygrał Tomasz Stefaniak jadący Citroenem AX GTI. W klasie Mini Plus, dopuszczającej doładowanie silnika, zwycięzcą został Wojciech Banach w Fiacie Uno Turbo, który wygrał o setne sekundy z Marcinem Płudowskim, prowadzącym zmodyfikowaną Hondę Civic. Dużo emocji wzbudziły wyścigi w popularnej klasie Diesel, w których różnicą 19 tysięcznych sekundy pojedynek z Bartoszem Wilczkiem jadącym Skodą Felicją Pickup, wygrał Szymon Damek kierujący Volkswagenem Lupo CompSport.
Największym zainteresowaniem, cieszyła się klasa Profi, w której wystąpiło ponad osiemdziesięciu zawodników. Wystartowały w niej najpopularniejsze na polskich drogach samochody o różnym poziomie modyfikacji. Zwycięzcą tej kategorii okazał się drugi raz z rzędu wyczynowy Opel Astra GSI Xawerego Mielcarka. W klasie Profi Plus, w której startowały mocne samochody z tylnym napędem, wygrał Dawid Samp w Hondzie NSX. A w klasie Turbo Albert Wiśniewski kierujący Oplem Kadettem.
Dużą dawkę emocji przyniosły wyścigi klasy Turbo Plus, gdzie zwycięzcą okazał się Aleksander Pińkowski, kierujący 420 - konnym Subaru Impreza, osiągając czas poniżej 12,5 sekundy. Wszyscy jednak widzowie czekali na najbardziej widowiskowe wyścigi w klasie Maxi, w której o zwycięstwo mogli walczyć: Piotr Dobrowolski w Toyocie Supra Intercars, Karol Kamiński w Porsche GT2 TechArt, Marcin Kretowicz w Chevrolecie Corvette i "Oz" w Audi S4 Killer VTG. W półfinałach Dobrowolski jadący 950 - konną Toyotą Suprą zdeklasował amerykańską konkurencję. Natomiast Karol Kamiński jadący 530 - konnym Porsche GT2 wygrał zawody, wyprzedzając o 1/10 sekundy Toyotę Suprę Piotra Dobrowolskiego. "Ozowi" awaria silnika uniemożliwiła dalszy udział w zawodach. Mimo, że Karol Kamiński wygrał tę konkurencję, to ostatecznie najlepszy czasu przejazdu (ET) tej rundy mistrzostw osiągnął Piotr Dobrowolski, pokonując dystans 1 mili w 11,48 sekundy. (W ogólnej klasyfikacji mistrzostw liczony jest czas przejazdu ET łącznie z czasem reakcji RT).
W pojedynku klasy Outlaw, pomiędzy "Maluchem" Dominika Jatczaka z BMW 325 Andrzeja Ligockiego, bezdyskusyjnie wygrał "Maluch" z silnikiem boxer Alfa Romeo 1.7. W klasie motocykli wygrał Maciej Białobłocki, przejeżdżając odcinek 1 mili, na swojej Suzuki Hayabusa w czasie 11 sekund.
Organizatorem mistrzostw jest Stowarzyszenie Sprintu Samochodowego przy współudziale Polskiego Związku Motorowego. Stowarzyszenie Sprintu Samochodowego to organizacja zrzeszająca członków działających na rzecz motoryzacji. Powstała w wyniku inicjatywy osób interesujących się tuningiem i wyścigami równoległymi na 1 mili (402,5 metra).
Firma Dunlop jest producentem jednych z najbardziej znanych opon, których wytrzymałość została potwierdzona w najbardziej spektakularnych wyścigach samochodowych. Kierowcy jadący na tych oponach zdobyli m.in. osiem tytułów mistrza świata Formuły 1 oraz 82 wygrane w Grand Prix. W zeszłym roku opony tej marki poprowadziły do zwycięstwa około 140 zawodników. Największe sukcesy odnotowały w rajdach wytrzymałościowych, takich jak 24 - godzinne wyścigi Daytona, Nurburgring, Spa, Bathurst. Opony te są również wykorzystywane podczas najbardziej widowiskowych wyścigów - British Touring Car Championship (BTCC) oraz Deutsche Turenwagen Meisterschaft (DTM), gdzie firma Dunlop jest wyłącznym dostawcą opon.
Kalendarz Mistrzostw Polski w Wyścigach na 1 Mili 1 maja - Lotnisko Modlin k.Warszawy 5 czerwca - Lotnisko Biała Podlaska 3 lipca - Tor Poznań 8 sierpnia - Babie Doły k. Gdańska 5 września - Tor Wyścigowy Kamień Śląski k.Opola