Dla jednych - kicz, dla drugich - tuning. Od jutra w Krakowie!
Już jutro w Krakowie rozpoczyna się jubileuszowa, 10. edycja Targów Auto Tuning Show.
Wśród wielu przerobionych samochodów (z których część już opisaliśmy, linki w ramce w dalszej części tekstu lub tutaj) w halach na ulicy Centralnej pojawi się Honda CRX del Sol znana w środowisku tuningowym jako Delansola.
Typowy show-car, przerobiony w stylu "show and shine". 3- warstwowy lakier motocyklowy, białe wnętrze, duże lśniące felgi, bulgoczące brzmienie wydechu, niesamowity dźwięk VTEC-a i zaledwie kilka centymetrów nad ziemią - to zapowiedź Hondy CRX del Sol - 2-osobowego cabrio na bazie Civica.
12 i 13 maja samochód będzie można zobaczyć w Krakowie.
Właściciel "Delansola" - bo właśnie pod taką nazwą samochód rozpoznawany jest zarówno w kraju jak i za granicą - wspomina początki swojej przygody z tuningiem.
- Moja historia motoryzacyjna zaczęła się od Hondy Civic piątej generacji, niezawodnej, o ponadczasowej sylwetce - mówi Mateusz.
- Oczywiście była poddawana skromnemu tuningowi i dzięki niej dojrzewał we mnie projekt kompleksowej przebudowy auta od podstaw.
Poszukiwanie odpowiedniego egzemplarza stanowiącego bazę do niestandardowych modyfikacji, bezwypadkowego, ze zdrowym silnikiem w najmocniejszej wersji montowanej w CRX-ach i niewielkim oryginalnym przebiegiem zakończyło się sukcesem. W 2006 roku Honda CRX del Sol w kolorze samba green została sprowadzona z Niemiec do Polski.
Wówczas rozpoczęła się ciężka praca polegająca na przeróbkach samochodu, do którego sprowadzono części aż z USA i Japonii. W czasie intensywnych prac rodziły się coraz to nowsze projekty dalszych, bardziej konkretnych przeróbek wizualnych, do których należały: zmiana lakieru oraz rzeźby zderzaków w jak najbardziej minimalistycznym kształcie bez radykalnych zmian oryginalnych linii, przedłużenie maski, przeniesienie tablic rejestracyjnych czy usunięcie długich świateł. Wszystko zwieńczone zostało modyfikacją wnętrza - wykonaniem kierownicy w stylu "mugen style", obszycie oryginalnych foteli kremową skórą.
Honda CRX del Sol przechodziła metamorfozę w 2 etapach. Pod koniec 2. etapu auto wyjechało z warsztatu po 1,5 rocznych pracach, wprost na największy tuningowy zlot Europy Środkowej - Budapest Tuning Show 2011. Ponad 1400 km po tak długim przestoju było sporym wyzwaniem. Silnik zniósł wszystko bez większego wysiłku. Efektem prac jest wiele nagród dających niesamowitą satysfakcję, m.in.: I miejsce w klasie Honda na Tuning Show Kraków 2011, I miejsce w klasie Honda na Moto Show Szczecin 2011, I miejsce w WarGames na Moto Eko Warszawa 2011, czy I miejsce w klasie Hondy podczas Wojny PÓŁNOC - POŁUDNIE 2011.
- W auto włożona jest pasja, spore nakłady finansowe i ogromny czas pracy co przełożyło się na nietuzinkowy tuning. Stylem nie musi trafiać w każde gusta. Faktem jest, że robi niesamowity szał na ulicach, na zlotach zbiera puchary i nagrody oraz daje niesamowita frajdę z jazdy - tak Mateusz podsumowuje lata pracy włożone w tuning Hondy.