Corolla 2004!
Wkrótce na polskim rynku zadebiutuje zmodernizowana corolla. Wygląd zewnętrzny zmienił się niewiele, choć teraz pojazd ten wygląda bardziej nowocześnie i masywnie. Dodatkowo wprowadzone detale podkreślają przynależność do rodziny Toyoty i upodabniają corollę do innych modeli marki.
Przeprojektowano przód hatchbacka. Wyróżniającymi go elementami są łezkowaty kształt świateł i wybrzuszenie przedłużone na kratkę wlotu powietrza chłodnicy zaczerpnięte z corolli verso. Z tyłu zastosowano potężniejszy zderzak z poziomą szczeliną. Światła tylne są czerwone z dwoma białymi cylindrami.
W wersji sedan i wagon wprowadzono inny grill, który upodabnia te wersje do Toyoty Avensis.
Nowa corolla otrzymała m.in. nowy silnik wysokoprężny 1.4 90 KM D-4D, który jest pochodną silnika montowanego w yarisie. Nowy silnik zastąpi jednostkę 2.0 90KM D-4D. Corolla rocznik 2005 może być także wyposażona także w silnik 2.0 116 KM D-4D, spełniający standardy EURO IV, z nowymi wlotami powietrza redukującymi hałas i bardziej wydajną chłodnicą powietrza(intercoolerem).
Innymi silnikami proponowanymi przez Toyotę w corolli są: 1.4 97 KM VVT-i, 1.6 110 KM VVT-i oraz 1.8 192 KM VVTL-i.
Nowa corolla zapewnia swoim użytkownikom wyższy poziom bezpieczeństwa. Wersje wyposażenia Sol, Prestige i TS oferują system stabilizacji toru jazdy VSC (Vehicle Stability Control). Elektrochromatyczne wewnętrzne lusterko wsteczne i wycieraczki reagujące na deszcz należą do standardowego wyposażenia wersji Luna, Sol, Prestige i TS. We wszystkich wersjach wyposażenia zamontowano większe boczne lusterka wsteczne.
Dla większego bezpieczeństwa zastosowano przednie dwufazowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera. Przednia poduszka pasażera może zostać dezaktywowana kluczykiem z boku panelu instrumentów. We wszystkich wersjach, oprócz wersji Terra zamontowano boczne kurtyny powietrzne.
Nową corollę wyposażono w dwufazowy system przypominający o zapięciu pasów kierowcy i pasażera siedzącego z przodu. System wykorzystuje diodę świetlną oraz dwufazowy brzęczyk wzmagający intensywność dźwięku w przypadku dalszego niezapięcia pasów.
Najbardziej interesująca wersja corolli, T sport, została przeprojektowana. Zmieniono wygląd zewnętrzny: zderzak przedni z szerokimi wlotami powietrza i światła przeciwmgłowe. Przednie i tylne spojlery progi boczne sprawiają, że auto wydaje się bardziej agresywne.
Dźwignia zmiany biegów i koło kierownicy wykończone są czerwoną skórą ze stebnowaniem, sportowe fotele pokryte szarą tapicerką z czerwonymi akcentami zapewniają doskonałe trzymanie pasażerów. Dodatki kolorystyczne, aluminiowe pedały, podpórka na stopę, przypominające włókno węglowe tabliczki z logiem T Sport na drzwiach podkreślają indywidualność modelu. Wskaźniki główne są białe, otoczone metaliczną obwódką i podświetlane na czerwono.
W kabinie nowej corolli zamontowano elementy podnoszące standard pojazdu. Materiały wykończeniowe zaprojektowane zostały w europejskim studiu designerskim Toyoty ED2.
Regulowana w dwóch płaszczyznach, przeprojektowana kierownica wygląda bardziej nowocześnie i zapewnia wyższy poziom bezpieczeństwa. Dla wygody kierowcy zamontowano na niej przyciski systemu audio.
Do opcji wyposażeniowej Terra dodano zdalne sterowanie centralnego zamka, podświetlany schowek główny, podgrzewane boczne lusterka oraz boczne poduszki oraz szersze lakierowane listwy boczne.
Wyposażenie standardowe dla modeli w wersji Prestige obejmuje elektrycznie otwierany szyberdach i tempomat.