Citroen wróci do rajdów!
Światowa rada Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA) zatwierdziła w dużej części przyszły regulamin techniczny i sportowy Rajdowych Mistrzostw Świata (WRC), przyjmując między innymi rozwiązania pozwalające na znaczne ograniczenie kosztów.
Decyzje te pozwalają na realizowanie założeń strategicznych określonych przez Jean Martin Folz, prezesa PSA Peugeot Citroën, który w listopadzie 2004, w obliczu ograniczeń budżetowych wynikających z zaangażowania w Rajdowe Mistrzostwa Świata ogłosił, że obie marki Grupy PSA nie mogą dłużej pozwolić sobie na tak duże obciążenia finansowe.
W przypadku Citroëna analizy wewnętrzne wykazały i udowodniły, że rajdy WRC pozostają idealną dyscypliną sportową dla tej marki. Oficjalny powrót do rajdów od 2007 roku mógł być rozważany tylko pod warunkiem, że globalny budżet, wynikający z zaangażowania, zostałby w znaczny sposób ograniczony. Dzisiaj, dzięki nowemu regulaminowi, wszelkie warunki budżetowe stały się odpowiednie.
"W tej sytuacji decyzja o powrocie do Mistrzostw Świata począwszy od 2007 roku mogła zostać szybko podjęta", stwierdził Guy Fréquelin, Dyrektor Citroën Sport. "Ponieważ nowy regulamin mistrzostw pozwoli nam na przestrzeganie ograniczeń budżetowych, już nic nie zahamuje naszego powrotu. Dla całej ekipy, dla pasjonujących się tym sportem, dla wszystkich tych, którzy przez trzy pełne sezony w Rajdowych Mistrzostwach Świata wspierali naszą wielką sportową przygodę, ta decyzja nie mogła zapaść w lepszym momencie, jestem tym zachwycony", podsumował.
Rok 2006 będzie więc okresem przejściowym poprzez, z jednej strony, zaangażowanie Xsary WRC dla Sébastien'a Loeba i Daniela Elena przez prywatny zespół, z drugiej zaś, przez wznowienie programu budowy Citroëna C4 WRC. Powrót zespołu Citroën Sport do Rajdowych Mistrzostw Świata w pełnym zakresie nastąpi dopiero w 2007 roku.
Dla Citroëna wznowienie zaangażowania jest potwierdzeniem realizacji prawdziwej filozofii sportu względem dyscypliny, która jest i będzie źródłem marzeń i pasji wykraczających znacznie ponad osiągnięcia zespołu, będącego podwójnym Mistrzem Świata w klasyfikacji Producentów w 2003 i 2004 roku i załogi Sébastien'a Loeb i Daniel Elena - indywidualnych Mistrzów Świata 2004 i 2005.