Chrysler po rozwodzie
Wygląda na to, że rozwód Daimlera z Chryslerem wyjdzie tej drugiej firmie na dobre.
Przypomnijmy, że większość udziałów w Chrysler Group przejął od DaimlerChrysler za 7,4 miliarda dolarów fundusz inwestycyjny Cerberus, który wniesie kapitał 62 miliardów dolarów celem refinansowania i dokapitalizowania Chryslera.
Fundusz dysponować będzie 80,1% praw majątkowych w nowej spółce Chrysler, a pozostałe 19,9% pozostanie w posiadaniu DaimlerChrysler.
A co dalej Chryslerem? Już jako firma samodzielna, Chrysler zamierza powrócić do rentowności w przyszłym roku i wypracować 2,5% zysk w roku 2009. Nadal utrzymane będą trzy marki (Chrysler, Jeep i Dodge), nadal też kontynuowana będzie strategia wzrostu sprzedaży na rynkach zagranicznych.
A oto klika szczegółów, które świadczą, że plan poprawy sytuacji Chryslera już jest realizowany: sprzedaż na kurczącym się rynku USA wzrosła w kwietniu b.r. o 2 procent.
Sprzedaż na świecie zwiększyła się o 15% w roku ubiegłym i już o 14% w tym roku; to 23 z kolei miesiąc rosnącej sprzedaży.
Sprzedaż w Polsce w 2006 roku wyniosła blisko 1500 samochodów, w b.r. planowana jest na poziomie powyżej 2000 sztuk. Przewidywany jest w b.r. 10-procentowy wzrost sprzedaży pojazdów Jeep dzięki wprowadzeniu modeli patriot i compass
Wprowadzane są na rynek nowe samochody (chrysler sebring sedan i chrysler cebring cabrio, dodge avenger), które zużywają w cyklu pozamiejskim ok. 8 l na 100 km.