Będzie rekord Peterhansela?
Stephane Peterhansel ma szansę stać się drugim w historii zawodnikiem, który w Rajdzie Dakar zwyciężył zarówno na motocyklu jak i w samochodzie. Kierowca zespołu fabrycznego Mitsubishi jest jednym z faworytów rywalizacji w rozpoczynającym się w Nowy Rok w Marsylii jubileuszowym, 25. Rajdzie Dakar.
Peterhansel reprezentując fabryczny team Yamahy aż sześciokrotnie zwyciężał w Dakarze na motocyklu zanim w 1999 roku przesiadł się do samochodu. Teraz jego ambicją jest odnieść zwycięstwo z Mitsubishi i pójść w ślady swojego rodaka Huberta Auriola. Obecny dyrektor rajdu-maratonu dwukrotnie triumfował w Dakarze na motocyklu BMW, a w 1992 reprezentując barwy Mitsubishi.
Jako motocyklista "Peter" debiutował już w 1980 roku, a pierwsze zwycięstwo w najbardziej wyczerpującym rajdzie na świecie odniósł po jedenastu latach kariery. Dwa kolejne sukcesy odnotował w latach 1992 i 1993. Ponownie triumfował w roku 1995, tym razem na trasie z Granady do Dakaru, zwyciężył również w sezonie 1997 (Dakar - Agadesz - Dakar) i po raz szósty w edycji 1998 z Paryża przez Granadę do Dakaru. I wtedy właśnie zdecydował się zamienić motocykl na samochód.
Peterhansel szybko przystosował się do odmiennej techniki prowadzenia pojazdu napędzanego na cztery koła i w roku 1999 zajął bardzo wysokie siódme miejsce, rywalizując w Mitsubishi Pajero na trasie z Granady do Dakaru. Rok później, za kierownicą Mega Special z silnikiem Mitsubishi był drugi w wyjątkowo wyczerpującej edycji z Paryża przez Dakar do Kairu.
W Dakarze 2001 zwyciężył w kategorii T1 Maraton i w wieku 37 lat przeniósł się do rywalizacji w grupie T2. W tym roku dołączył do zespołu Mitsubishi, dla którego w Rajdzie Tunezji odniósł pierwsze zwycięstwo. W listopadzie, w Pustynnym Challengu Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Peterhansel poprowadził do wspaniałego zwycięstwa debiutujące w rajdach terenowych Mitsubishi Pajero Evolution.
W Dakarze 2003, na trasie przez Tunezję i Libię do Sharm El Sheikh w Egipcie, na którą w styczniu wyruszy aż 440 samochodów, ciężarówek i motocykli, Peterhansel i jego pilot Jean-Paul Cottret mają nadzieję zrealizować swój jedyny, nie spełniony jeszcze cel.