Astra w Polsce. Nowy matiz w Belgii?
Robotnicy w zakładach General Motors w Antwerpii przedłużyli trwający od tygodnia strajk.
Protestują przeciwko planom zwolnienia 1400 pracowników i zmniejszenia produkcji w ramach restrukturyzacji fabryki.
Strajk miał się zakończyć w czwartek; na ten dzień wyznaczono rozmowy związków z europejskim kierownictwem GM. Ponieważ jednak negocjacje w sprawie planów restrukturyzacji opóźniają się, strajk będzie trwać do przyszłego wtorku - podali przedstawiciele związkowców.
Zakłady w Antwerpii, które zatrudniają obecnie 5100 ludzi, stoją w obliczu likwidacji produkcji modelu astra, o czym GM poinformował w kwietniu. Nowa generacja tego modelu będzie produkowana w fabrykach w Niemczech, Szwecji, Polsce i Wielkiej Brytanii.
GM podał, że chce przenieść z Antwerpii produkcję 80 tys. chevroletów (być może nowego matiza/sparka, którego zdjęcie zamieszczamy) i prawdopodobnie też 60 tys. samochodów innego, nieokreślonego modelu.
Związki zawodowe oświadczyły, że będą domagać się większych kwot produkcji, aby zachować miejsca pracy w fabryce, która rocznie wypuszcza na rynek 220 tys. samochodów.
Podobne pociągnięcia restrukturyzacyjne w fabryce Volkswagena w Brukseli, kiedy przerzucono stamtąd produkcję modelu Golfa do dwóch fabryk w Niemczech, doprowadziły do redukcji 3500 miejsc pracy.