Alfa w świecie 4x4

Alfa Romeo wraca do świata samochodów z napędem na cztery koła. Na salonie samochodowym w Genewie zaprezentuje model o nazwie Crosswagon, który wejdzie do sprzedaży już po wakacjach.

Pojazd ten, który zaprojektowany został przez Centrum Stylistyczne z Arese łączy parametry samochodu terenowego właściwe dla SUV (Sport Utility Vehicle) z łatwością prowadzenia i charakterystykami jezdnymi „kompaktu” i funkcjonalnym wnętrzem typu Station Wagon.

Na “terenowy” wygląd tego modelu składają się aluminiowe listwy ochronne pod drzwiami, specjalne przednie i tylne zderzaki z aluminiowymi wzmocnieniami, oryginalna krata zderzaka i relingi dachowe. Ponadto podniesione zawieszenie w porównaniu z modelem Sportwagon o prawie 6 centymetrów oraz koła 225/55 R17 z oponami o specjalnym bieżniku. Wnętrze nowego modelu to tablica przyrządów o nieco zmienionym wyglądzie, wkomponowany w lusterko kompas i specjalne wycieraczki.

Alfa Crosswagon posiada stały napęd na cztery koła, o trzech mechanizmach różnicowych, z podziałem momentu preferującym tylną oś. Podział momentu pomiędzy przednią i tylną oś jest modulowany w sposób ciągły, zależnie od przyczepności centralnej przekładni różnicowej TORSEN C.

Reklama

Z punktu widzenia przyczepności, zachowanie mechanizmu dostosowuje się progresywnie i liniowo do zmiennych warunków drogowych. Do tych “mechanicznych” ustawień dodano elektronikę, podwyższającą dodatkowo osiągi i margines bezpieczeństwa, zgodnie z filozofią Alfy Romeo.

Nowy model Alfy został wyposażony w silnik 1.9 JTD 16v Multijet o mocy 110 kW (150 KM) i mechaniczną 6-stopniową skrzynię biegów o sportowych charakterystykach. Ten turbodiesel stał się przedmiotem licznych zabiegów technicznych mających za zadanie podwyższenie osiągów i momentu w niskim zakresie obrotów oraz ograniczenie hałasu i drgań.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: koła | Alex Minsky | romeo | napęd na cztery koła | 4x4
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy