A ty jak oceniasz swój serwis?

Opublikowany został raport z badania satysfakcji dealerów samochodowych ze współpracy z importerami 2010. Dealerzy najwyżej ocenili warunki współpracy oferowane im przez koncern Volvo.

Opublikowany został raport z  badania satysfakcji dealerów samochodowych ze współpracy z importerami 2010. Dealerzy najwyżej ocenili warunki współpracy oferowane im przez koncern Volvo.

Co roku, na całym świecie, realizowane są niezależne badania satysfakcji dealerów samochodów z jakości współpracy ze swoimi importerami. W Polsce badanie takie, według standardów przyjętych w krajach Unii Europejskiej i USA, jest realizowane od 4 lat. Ostatnie badanie zostało przeprowadzone przez firmę doradczą DCG Dealer Consulting. Partnerem merytorycznym była firma doradcza Ernst&Young, a patronami Związek Dealerów Samochodów i Polska Izba Motoryzacji.

Metodologia badania

Tegoroczne badanie zostało przeprowadzone od 5 września do 22 listopada. Udział w nim wzięli właściciele i osoby zarządzające stacjami dealerskimi. Poszczególne aspekty "satysfakcji dealerskiej" były oceniane w skali pięciostopniowej, gdzie 1 było oceną najniższą a 5 najwyższą.

Reklama

Założona dla badania próba wynosiła minimalnie 30% populacji wszystkich dealerów danej marki, wyjątek stanowiły marki, których ilość dealerów w Polsce nie przekraczała 20. Dla tych marek próba minimalna została ustalona na 40%.

W badaniu nie uwzględniono marek, których liczba dealerów w Polsce jest mniejsza niż 10. Łącznie w badaniu uzyskano 366 ankiet, co stanowi próbę ponad 32% badanej grupy.

Opis badania

Ocena "satysfakcji dealerskiej" została oparta na trzech płaszczyznach, na których dealerzy oceniali swoich importerów. Pierwszą z nich była ocena sprzedawanego produktu. Obejmowała ona całość aspektów z nim związanych, takich jak: jakość, dostępność czy niezawodność.

Drugą płaszczyznę stanowiła polityka producenta/importera, jako przedstawiciela międzynarodowego koncernu. Składała się na nią ocena atrakcyjności umowy dealerskiej, konkurencyjność strategii rynkowych oraz podejście do prowadzenia biznesu. Trzecią była ocena importera jako firmy, która wpisana w polskie realia zatrudnia konkretnych ludzi, posiadając przy tym własną kulturę organizacyjną.

Ogólne wyniki badania

Wśród 25 sieci dealerskich uwzględnionych w badaniu najwyższą, zbiorczą ocenę satysfakcji dealerów otrzymało Volvo z wynikiem 4,19 punkta. Jest to drugie zwycięstwo tej marki w czteroletniej historii polskiego badania.

Volvo zostało ocenione najwyżej także w roku 2007, w roku 2008 było drugie, a w 2009 trzecie.

Na drugim miejscu został sklasyfikowany Mercedes - 4,03 punkta. Także ta marka Premium jest zawsze w czołówce polskiego badania (2007- 3. miejsce, 2008 - 1.miejsce, 2009 - 2.miejsce).

Wśród marek wolumenowych najwyżej zostały oceniane marki Mazda (sieć japońskiej marki brała pierwszy raz udział w badaniu od wejścia na polski rynek w roku 2008) oraz Ford.

Wśród marek, których jakość współpracy z dealerami została oceniona najgorzej znalazły się przede wszystkim koncerny francuskie i marki z grupy VW.

A jak ty oceniasz dealera, a przede wszystkim jego serwis, w którym naprawiasz auto?

Zostań fanem naszego profilu na Facebooku. Tam można wygrać wiele motoryzacyjnych gadżetów. Wystarczy kliknąć w "lubię to" w poniższej ramce.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: dealerzy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy