Reklama

Lubisz zjechać z drogi?

Zawieszenie i układ przeniesienia napędu

Reklama

Podczas wyjazdów turystycznych w zupełności wystarczy seryjne zawieszenie samochodu terenowego. Na wyprawy, na których planowane są ciężkie trasy off-road, warto zmienić w samochodzie przynajmniej amortyzatory i sprężyny.

W układzie przeniesienia napędu zazwyczaj nie stosuje się żadnych zmian, oprócz dodania elastycznych przewodów wyprowadzających odpowietrzenie skrzyni biegów, reduktora i mostów napędowych ponad przewidywany poziom wody podczas brodzenia. Niektóre samochody mają tego typu udogodnienia zamontowane seryjnie. Drugim sposobem zwiększenia trwałości układu napędowego jest zastosowanie odpowiedniego oleju.

Wlot powietrza

Czystość powietrza w układzie dolotowym ma ogromny wpływ na trwałość silnika. Na każdą wyprawę warto zabrać zapasowy filtr powietrza i w miarę możliwości regularnie przedmuchiwać aktualnie pracujący sprężonym powietrzem. Bardzo przydatnym elementem jest snorkel, czyli rura pobierająca powietrze znad dachu samochodu. Snorkel zapewnia dopływ czystszego i chłodniejszego powietrza, a jednocześnie zabezpiecza przed zassaniem wody podczas pokonywania głębokich brodów.

Zderzak i orurowanie

W samochodach terenowych zderzak spełnia wiele istotnych funkcji. Powinien mieć mocną konstrukcję, która pozwoli na przymocowanie lin holowniczych, podstawienie hi-lifta przy wymianie koła lub podkładaniu trapów (standardowy podnośnik w przypadku wody lub błota jest mało użyteczny), mocowanie wyciągarki, oświetlenia lub dodatkowego orurowania osłaniającego elementy karoserii. Dotyczy to zarówno przodu jak i tyłu samochodu.

INTERIA.PL

Reklama

Dowiedz się więcej na temat: lubić | Lubień | wody

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama