Honda CRF450R i CRF450RX - dla fanów enduro

Honda wprowadza do swojej oferty dwa nowe modele motocyklów, przeznaczone dla osób biorących udział w motocrossie.

Model CRF450R 2017 powstał przy bezpośrednim udziale teamów Hondy startujących w zawodach AMA i MX GP. Dzięki nowemu silnikowi z ośmioprocentowym wzrostem mocy w szczytowym momencie i poprawionemu zawieszeniu, jednoślad ten jeszcze lepiej sprawdza się podczas rywalizacji.

Reklama

Ponieważ motocykle motocrossowe tej klasy są przeznaczone do startu w zawodach, zarówno 16YM jak i 17YM były testowane przez HRC w licznych symulacjach startowych. Przewagą nowego modelu to moc i trakcja - przykładowo przejechanie pierwszych 10 m po starcie zajmuje 1,53s, 6,4% mniej niż w poprzednim modelu.

Nowy silnik wykorzystuje najnowsze technologie, zarówno w części wlotowej jak i wylotowej. W części wlotowej nowy kształt redukuje opory przelotu powietrza w celu zwiększenia efektywności spalania. W części wylotowej natomiast, dwa kolanka prowadzone są blisko przy silniku, pomagając w utrzymaniu zwiększonej kompresji 13,5 zamiast 12,5, kluczowego elementu zwiększającego moc.

Przednie zawieszenie Showa - ze stalową sprężyną i sportowym kitem stosowanym przez zespoły wyścigowe startujące w Mistrzostwach Japonii - zastąpiło powietrzne zawieszenie KYB. Główna część aluminiowej ramy jest teraz sztywniejsza w kierunku wzdłużnym w celu poprawienia stabilności i trakcji.

CRF450R 17YM ma całkowicie zmienioną geometrię: krótszy rozstaw osi, kompaktowy wahacz i inny kąt natarcia główki ramy. Posiada także niższy środek ciężkości dzięki takim detalom jak tytanowy bak czy niższe mocowanie półek.

Nowe owiewki poprawiają aerodynamikę i kształt motocykla aby dać kierowcy więcej swobody w prowadzeniu motocykla. Po raz pierwszy w opcji można też zakupić elektryczny starter.

Honda wprowadza również do sprzedaży całkowicie nowy, w pełni przygotowany do wyścigów motocykl enduro CRF450RX powracając na ten rynek po ośmiu latach przerwy. Nowy model został skonstruowany na bazie CRF450R najnowszej generacji 17YM, wykorzystując jego silnik i zawieszenie, ale wprowadzając do nich kilka zmian.

Zawieszenie, zarówno przednie jak i tylne, jest mniej sztywne, z lżejszą kompresją i mniejszym napięciem sprężyn. Motocykl posiada standardowo 18 calowe tylne koło, stopkę boczną i 8,5 litrowy zbiornik paliwa w celu zwiększenia zasięgu.

Silnik CRF450RX dostarcza moc i moment obrotowy mniej agresywnie niż w CRF450R dzięki innym mapom zapłonu aby w lepszy sposób dostosować trakcję do różnych nawierzchni. Podobnie jak w CRF450R, przełącznik map daje trzy możliwości: 1- płynna praca w pełnym zakresie; 2- poziom średni daje doskonałe wyczucie manetki gazu; 3- poziom agresywny, pełna moc w całym zakresie, Elektryczny starter jest w standardzie.

Dyrektor tego projektu, pan Uchiyama, powiedział o nowym modelu: CRF450RX jest kwintesencją wyścigowego motocykla enduro jak nic, co do tej pory miała w ofercie Honda. W pełni wykorzystuje zalety najnowszej CRF450R a dodatkowo dzięki bezkompromisowemu podejściu do projektu całego zespołu R&D, możemy zaoferować całkowicie nową jakość, którą w pełni będą w stanie docenić czołowi światowi kierowcy enduro. Jest stworzona do wygrywania, do prowadzenia już od sygnału startu nawet w najbardziej wymagających zawodach.

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje