30 lat Gold Winga
W październiku 1974 roku Honda zaprezentowała nowy motocykl - GL1000 Gold Wing. Pojazd posiadał chłodzony cieczą czterocylindrowy silnik o pojemności 999 ccm. Jednoślad ten należał wówczas do czołówki sportowych motocykli.
Od wejścia Hondy Gold Wing na rynek minęło już 30 lat. Przez ten czas pojazd mocno się zmienił. W 1980 roku pojemności silnika wzrosła do 1085 ccm, a oznaczenie zmieniono na GL1100. Motocykl otrzymał dodatkowe pojemniki na bagaż, co zwiększyło jego właściwości turystyczne.
W 1984 roku zaprezentowano Hondę GL1200 z silnikiem o pojemności 1182 ccm. Na pokładzie jednośladu znalazł się radiomagnetofon stereo z głośnikami, zastosowano również pneumatyczne zawieszenie.
Cztery lata później Gold Wing znów urósł. Tym razem dodano dwa cylindry, a pojemność sześciocylindrowej jednostki wzrosła do 1520 ccm. GL1500 otrzymał również skrzynię z biegiem wstecznym, tempomat oraz interkom do komunikacji między kierowcą i pasażerem.
W następnych latach dokonywano niewielkich ewolucyjnych zmian. Dopiero w 2001 roku pojawił się nowy model - GL1800 Gold Wing. Ten zupełnie nowy pojazd jest napędzany sześciocylindrowym silnikiem o pojemności 1832 ccm. W opcji zamówić można odtwarzać CD oraz ABS, na szeroką skalę zastosowano metale lekkie, by obniżyć masę. Model ten produkowany jest do dzisiaj.
Z okazji trzydziestej rocznicy wejścia na rynek Gold Winga Honda przygotowała limitowaną, jubileuszową edycję.