GP Kanady: I tak Michael Schumacher
Formuła 1 to taki sport, w którym 22 kierowców się ściga, a na końcu i tak zawsze wygrywa Michael Schumacher. Niemiec wygrał na torze Gillesa Villeneuve'a w Montrealu Grand Prix Kanady - 8. eliminację Mistrzostw Świata Formuły 1.
Lider Ferrari wyprzedził na obiekcie położonym na wyspie Notre Dame Davida Coultharda (McLaren) i Rubensa Barrichello (Ferrari). Schumacher umocnił się równocześnie na prowadzeniu w klasyfikacji MŚ kierowców. Obrońca tytułu już po raz 59. w F1 zameldował się na mecie jako pierwszy, odnosząc przy okazji 150. zwycięstwo w historii Ferrari i 40. od czasu kiedy zaczął bronić barw zespołu z Maranello.
W Montrealu znów wszystko wydawało się sprzyjać Niemcowi, który bezwzględnie wykorzystał wszystkie techniczne i taktyczne błędy rywali. Mimo słabego startu już na 29. okrążeniu objął prowadzenie i praktycznie od tego momentu wiadomo było, ze jeśli się nic nie wydarzy, to wygra wyścig. Tak też się stało.
Na starcie doskonale spisali się kierowcy McLarena. Kimi Raikkonen przesunął się z czwartej pozycji na trzecią, przed Ralfa Schumachera (Williams), natomiast David Coulthard wyprzedził aż dwóch kierowców i znalazł się za Ralfem na szóstej pozycji. Ładnie pojechał też Rubens Barrichello, który w pierwszy zakręt wjechał przed swoim partnerem z zespołu, Michaelem Schumacherem. Widać było jednak, że "Schumi" odpuścił Brazylijczykowi drugą pozycję, a dalsza szybka jazda tego drugiego i łatwe wyprzedzenie Montoyi już na początku drugiego okrążenia zasygnalizowały, że prawdopodobnie "Rubinho" zastosuje taktykę jednego więcej zjazdu do boksu. Tak też się stało, co w efekcie późniejszych wydarzeń przyniosło Barrichello jedynie trzecie miejsce na mecie. Powodem niepowodzenia taktyki Brazylijczyka był defekt Jacquesa Villeneuve'a (BAR) na 9 okrążeniu. Kanadyjczyk, syn słynnego ojca, również kierowcy wyścigowego, którego imię nosi tor w Montrealu, zatrzymał zdefektowany samochód na środku trasy. Ekipa obsługi toru nie mogła poradzić sobie z usunięciem bolidu z asfaltu i organizatorzy postanowili wprowadzić na tor safety-car, aby ten zmniejszył tempo jazdy i pozwolił obsłudze usunąć pojazd z numerem 11. Barrichello stracił tym samym całą wypracowaną wcześniej przewagę nad rywalami i po zjeździe safety-cara musiał ponownie im uciekać.
Wyjazd safety-cara szybko wykorzystał Juan Pablo Montoya, który natychmiast zjechał do boksu, tracąc bardzo niewiele czasu powrócił do wyścigu na piątej pozycji. Zapowiadało to ciekawą taktykę Williamsa, gdyż Montoya zyskał przewagę jednego postoju w boksie nad rywalami. Później jednak okazało się, że kierowcy Williamsa nie odegrają w GP Kanady większej roli z powodu dużego pecha i problemów technicznych. Ralf Schumacher podczas wizyty w boksach na 42 okrążeniu przekonał się o bezradności swoich mechaników, którzy z powodu awarii pompy tankującej nie mogli napełnić jego baku paliwem. Ralf powraca na tor po długim, ponad 20-sekundowym postoju po to, by za chwilę zjechać ponownie na niezbędne tankowanie. To przekreśliło szansę młodego Schumachera na zdobycz punktową w tym wyścigu. Na 56 okrążeniu okazuje się, że również Montoya nie zdobędzie punktów dla biało-niebieskich w tym wyścigu. Z silnika BMW wydobywają się kłęby dymu i Kolumbijczyk wycofuje się z rywalizacji.
Po 70 okrążeniach, z których złożył się cały wyścig wygrywa niezawodny Michael Schumacher przed Davidem Coulthardem (dobra taktyka), Rubensem Barrichello (pechowa taktyka), Kimi Raikkonenem (pierwsza meta od inaugurującego wyścigu o GP Australii), Giancarlo Fisichellą (jakże cenne kolejne dwa punkty dla zespołu Jordana) i Jarno Trullim (do końca bronił pozycji przed Ralfem Schumacherem).
Wyniki GP Kanady 1. Michael Schumacher (Niemcy) Ferrari 1:33.36,111 2. David Coulthard (W.Brytania) McLaren 1:33.37,243 3. Rubens Barrichello(Brazylia) Ferrari 1:33.43,193 4. Kimi Raikkonen (Finlandia) McLaren 1:34.13,674 5. Giancarlo Fisichella (Włochy) Jordan 1:34.18,923 6. Jarno Trulli (Włochy) Renault 1:34.25,059 7. Ralf Schumacher (Niemcy) Williams 1:34.27,629 8. Olivier Panis (Francja) BAR str. 1 okr. 9. Felipe Massa (Brazylia) Sauber 1 okr. 10. Takuma Sato (Japonia) Jordan 1 okr. 11. Mark Webber (Australia) Minardi 1 okr. 12. Nick Heidfeld (Niemcy) Sauber 1 okr. 13. Heinz-Harald Frentzen (Germany) Arrows 1 okr. 14. Alex Yoong (Malezja) Minardi 2 okr. 15. Jenson Button (W.Brytania) Renault 5 okr. Klasyfikacja MŚ kierowców 1. Michael Schumacher Ferrari 70 pkt 2. Juan Pablo Montoya Williams 27 3. Ralf Schumacher Williams 27 4. David Coulthard McLaren 26 5. Rubens Barrichello Ferrari 16 6. Jenson Button Renault 8 7. Kimi Raikkonen McLaren 7 8. Giancarlo Fisichella Jordan 6 9. Nick Heidfeld Sauber 5 10. Jarno Trulli Renault 4 11. Eddie Irvine Jaguar 3 12. Felipe Massa Sauber 3 13. Mika Salo Toyota 2 14. Heinz-Harald Frentzen Arrows 2 15. Mark Webber Minardi 2 Klasyfikacja MŚ konstruktorów 1. Ferrari 86 pkt 2. Williams 54 3. McLaren 33 4. Renault 12 5. Sauber 8 6. Jordan 6 7. Jaguar 3 8. Arrows 2 9. Toyota 2 10. Minardi 2