GP Austrii: Znów Michael
Nawet krótki pożar bolidu nie przeszkodził Michaelowi Schumacherowi w wygraniu Grand Prix Austrii - 6. eliminacji Mistrzostw Świata Formuły 1 2003.
Niemiec jadący Ferrari wyprzedził torze A1-Ring w Spielbergu Kimi Raikkonena (McLaren) oraz swojego partnera z zespołu Rubensa Barrichello. Raikkonen nadal prowadzi w MŚ, ale jego przewaga nad "Schumim" stopniała do dwóch punktów.
Schumacher wygrał swój 67. wyścig w karierze i trzeci w tym sezonie. Dla Niemca, który startował w Austrii z pole position, to trzeci triumf z kolei w tym roku i drugi z rzędu w Spielbergu.
GP Austrii odbyła się po raz ostatni, bowiem Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA) wycofała go z przyszłorocznego kalendarza MŚ ze względu na zakaz reklamy wyrobów tytoniowych w tym kraju, który wejdzie w życie 1 stycznia 2004 roku.
Aż do 23. okrążenia wydawało się, że Michael Schumacher nie będzie miał problemów z odniesieniem zwycięstwa na A1-Ring. Po dobrym stracie pewnie prowadził i nawet lekkie opady deszczu nie przeszkadzały mu w kontrolowaniu wyścigu.
Na 22. okrążeniu do boksu Ferrari zjechał Rubens Barrichello. Przy tankowaniu bolidu Brazylijczyka pojawiły się jednak problemy (pompa nie chciała "wejść" w odpowiednie miejsce) i postój przedłużył się do ponad 20 sekund. Okazało się jednak, że było to tylko preludium do tego, co stało się chwilę później. Przy próbie wlania paliwa do samochodu Schumachera na styku pompy i zaworu w bolidzie pojawił się ogień, który zaczął się rozprzestrzeniać. - To nie było miłe, gdy zobaczyłem ogień, ale myślę, że chłopaki świetnie zareagowali z gaśnicami - wyjaśnił "Schumi", który dodał żartując: - Mechanicy pewnie myśleli, że jestem trochę za bardzo "cool" i chcieli mnie nieco rozgrzać.
Natychmiast zareagowali mechanicy ekipy z Maranello, którzy uruchomili gaśnice. Schumacher, mimo iż tuż obok buchają płomienie, jak gdyby nigdy nic siedział za kierownicą. Po kilkunastu sekundach pożar został opanowany i Niemiec wyruszył do walki! Cały postój trwał 20,4 s. - Oglądałem się i patrzyłem co się dzieje - tłumaczył Niemiec. - Wiadomo, ze ma się ochronę, ma się kombinezon. Wiesz, że możesz przetrwać przez dłuższą chwilę.
Po tym incydencie "Schumi" spadł na trzecią pozycję - za Juana Pablo Montoyę i Kimi Raikkonena. Jednak już na 31. okrążeniu zawiodła jednostka napędowa w Williamsie Kolumbijczyka, a kilkanaście sekund później Schumacher udanie zaatakował Raikkonena i odzyskał prowadzenie. Swoją przewagę nad Finem pięciokrotny mistrz świata zdołał powiększyć do 8 sekund za nim ponownie (42. okr.) odwiedził swoją ekipę na pit-lane. Tym razem wszystko przebiegło bez zarzutu (postój trwał 12,6 s) i Niemiec wrócił do walki.
Prowadzenie objął Raikkonen, ale i on musiał wkrótce tankować, a przewaga nad Barrichello (11 s)i Schumacherem (20 s) była zbyt mała, by zapewnić mu powrót na tor przez kierowcami Ferrari. Pozwoliła mu natomiast obronić drugą pozycję, gdy swój ostatni pit-stop odbył Brazylijczyk.
Wyniki GP Austrii-69 okrążeń po 4326 m 1. Michael Schumacher (Niemcy/Ferrari) 1:24:04,888 2. Kimi Raikkonen (Fin./McLaren-Mercedes) str.3,362 3. Rubens Barrichello (Brazylia/Ferrari) 3,951 4. Jenson Button (W.Brytania/BAR-Honda) 42,243 5. David Coulthard (Szkocja/McLaren-Mercedes)59,740 6. Ralf Schumacher (Niemcy/Williams-BMW) 1 okr. 7. Mark Webber (Australia/Jaguar-Cosworth) 2 okr. 8. Jarno Trulli (Włochy/Renault) 2 okr. 9. Antonio Pizzonia(Brazylia/Jaguar-Cosworth)2 okr. 10. Cristiano da Matta (Brazylia/Toyota) 2 okr. 11. Ralph Firman (W.Brytania/Jordan-Ford) 2 okr. 12. Jacques Villeneuve (Kanada/BAR-Honda) 2 okr. 13. Justin Wilson(W.Brytania/Minardi-Cosworth)2 okr. Klasyfikacja MŚ kierowców(po 6 z 16 wyścigów) 1. Kimi Raikkonen (Fin./McLaren-Mercedes) 40 pkt 2. Michael Schumacher (Niemcy/Ferrari) 38 3. Rubens Barrichello (Brazylia/Ferrari) 26 4. Fernando Alonso (Hiszpania/Renaut) 25 5. David Coulthard (Szkocja/McLaren-Mercedes)23 6. Ralf Schumacher (Niemcy/Williams-BMW) 20 7. Juan Pablo Montoya (Kolumbia/Williams-BMW)15 8. Giancarlo Fisichella (Włochy/Jordan-Ford) 10 . Jarno Trulli (Włochy/Renault) 10 10. Jenson Button (W.Brytania/BAR-Honda) 8 11. Heinz-H. Frentzen (Niemcy/Sauber-Petronas) 7 12. Mark Webber (Australia/Jaguar-Cosworth) 4 13. Jacques Villeneuve (Kanada/BAR-Honda) 3 . Cristiano da Matta (Brazylia/Toyota) 3 15. Nick Heidfeld (Niemcy/Sauber-Petronas) 1 . Ralph Firman (W.Brytania/Jordan-Ford) 1 Klasyfikacja MŚ konstruktorów 1. Ferrari 64 pkt 2. McLaren-Mercedes 63 3. Renault 35 4. Williams-BMW 35 5. Jordan-Ford 11 6. BAR-Honda 11 7. Sauber-Petronas 8 8. Jaguar-Cosworth 4 9. Toyota-Panasonic 3