Dwie strefy DRS w Indiach

Międzynarodowa Federacja Motorowa (FIA) wyznaczyła strefy uruchamiania ruchomego tylnego skrzydła na torze Buddh Internacional Circuit podczas GP Indii.

Kierowcy startujący w najbliższym GP Indii dwukrotnie będą mogli korzystać z system DRS podczas jednego okrążenia niedzielnych zawodów. Pierwsza strefa pomiarowa będzie zlokalizowana na wyjściu z zakrętu numer 15. Aktywacja na prostej ruchomej lotki nastąpi na prostej start/meta. Po raz drugi kierowcy będą mogli używać tegorocznej nowinki technicznej będzie prosta usytuowana pomiędzy zakrętami 3. i 4.

Guzik DRS kierowcy będą mogli wcisnąć w połowie tego odcinka, aż do dohamowania w zakręt numer 5. Pomiar różnicy czasu pomiędzy poszczególnymi bolidami będzie odbywał się przy wyjściu z zakrętu numer 3.

Reklama

Tor w Delhi, jak na razie jest pierwszym obiektem, który spełnia wymogi organizowania wyścigi Formuły 1. Niedzielne GP Indii będzie pierwszą imprezą tej rangi w tym kraju. Tymczasem światowe agencje podały, że w Indiach powstaje projekt kolejnego toru, który będzie mógł gościć kierowców F1. Obiekt będzie zlokalizowany w pobliżu Bombaju, a przygotowaniem projektu zajmie się konsorcjum, które między innymi projektowało stadion olimpijski w Londynie, na którym odbędą się najbliższe letnie igrzyska.

"Jesteśmy zdeterminowani, aby stworzyć tor wyścigowy nowej generacji, ze świetnymi imprezami, wyprzedzaniem, zapleczem i architekturą światowej klasy. Chcemy przede wszystkim, aby był to stabilny obiekt, który nie będzie wymagał ciągłego wsparcia finansowego, a także ułatwi różnorakie inwestycje oraz rewitalizacje" - powiedział przedstawiciel formy Capita Symonds, Jerry Muscroft.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy