Tesla inwestuje duże pieniądze w Polsce. Stacja w Ząbkach to początek

Popularność samochodów Tesli w Polsce nie spada. Samochody amerykańskiego producenta sprzedają się świetnie, mimo że w Polsce są tylko dwa salony Tesli. W odpowiedzi na coraz większy popyt aut elektrycznych Tesla wybudowała dużą stację szybkiego ładowania w Ząbkach pod Warszawą. Może być największa w tej części Europy.

Według danych Samar samochody Tesli są jednymi z najlepiej sprzedających się aut klasy Premium w Polsce. Tylko od stycznia do końca sierpnia zarejestrowanych zostało ponad 3000 samochodów tej marki w naszym kraju, a sam sierpień zaowocował sprzedażą ponad 500 sztuk.

Szybka stacja ładowania w Ząbkach

W odpowiedzi na coraz większą popularność i duży popyt na auta elektryczne amerykańskiego giganta, Tesla wybudowała największą stację ładowania samochodów elektrycznych w Polsce. Mieści się ona w Ząbkach pod Warszawą, w drodze na Warmię i Mazury, zaraz obok centrum handlowego M1 i zjazdu z trasy S8. Stacja została postawiona zaraz obok jednego z dwóch salonów Tesli (drugi jest w Katowicach) i jest wyposażona w aż 14 ładowarek Supercharger, które przykładowo mogą naładować model S do ponad 300 kilometrów zasięgu w zaledwie 15 minut. Według informacji podanych przez Teslę, Superchargery ładują z mocą nawet 250kW.

Reklama

Coraz więcej stacji Supercharger w Polsce

W zachodniej części Europy stacje typu Supercharger możemy znaleźć w niemal każdym większym mieście i na większości odcinków głównych autostrad. Wiele z tych stacji jest udostępniona również dla samochodów innych niż Tesla. Na całym świecie jest ponad 45 tysięcy ładowarek typu Supercharger.

W Polsce na razie jest zaledwie kilkanaście stacji typu Supercharger (na ten moment 13) rozsianych po wszystkich zakątkach kraju. Superchargery możemy znaleźć w:

  • Poznaniu
  • Ciechocinku
  • Katowicach (dwie stacje supercharger)
  • Krakowie
  • Rzeszowie (Trzebownisko)
  • Lublinie
  • Radomiu
  • Łodzi (Lućmierz)
  • Warszawie (Ząbki i Regent Hotel)
  • Białymstoku
  • Kostomłotach pod Wrocławiem (autostrada A4)

Kolejne Superchargery mają powstać w miastach, które poprzez głosowanie wygrały konkurs na stację szybkiego ładowania. W kolejnych latach roku powinny powstać stacje w Zielonej Górze (do 2025), Gdańsku (2024), Radomsku (2026) i Nowym Targu (2026), a kolejne stacje zaplanowane na 2024 rok zostaną zbudowane we Wrocławiu, Jesionce pod Rzeszowem, Poznaniu, Gdyni, Koszalinie i Szczecinie.

To z pewnością nie koniec inwestycji Tesli w Polsce - w przyszłym roku może spodziewać się kolejnych stacji, salonów jak również miejsc docelowego ładowania - niewyposażonych w szybkie ładowarki Supercharger. Jak widać Tesla coraz poważniej traktuje polski rynek i inwestuje tu coraz większe pieniądze. Wzrost sprzedaży samochodów tej marki może więc być nieunikniony, a 508 aut sprzedanych w sierpniu to tylko wierzchołek góry lodowej.

Stacja w Ząbkach największa w Europie wschodniej

Stacja ładowania samochodów elektrycznych uruchomiona w Ząbkach jest największą stacją w Europie Wschodniej. Pozostałe Stolice takie jak Praga, czy Bratysława mogą liczyć na znacznie mniejsze stacje składające się z 6 do 8 stanowisk. Tymczasem stacja w Ząbkach ma do dyspozycji aż 14 ładowarek dla użytku klientów Tesli oraz dwie dodatkowe na zapleczu, służące serwisowi Tesli.

Koszty ładowania zależą od czasu w jakim ładujemy samochód

Liczy się nie tylko sam czas ładowania, ale tez moment, w którym podłączamy się do ładowarki - jeśli robimy to w godzinach szczytu (są ustalane indywidualnie dla danych stacji) zapłacimy nieco więcej:

  • W godzinach szczytu minuta kosztuje 1,80 zł
  • Poza godzinami szczytu minuta kosztuje 1,60 zł

Najwięcej kosztuje bezczynność - czas kiedy samochód został naładowany, ale wciąż nie został odłączony od ładowarki i zajmuje miejsce. Właściciele samochodów, które blokują ładowarki zapłacą nawet do 4 zł za minutę stania.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy