Trend na elektryki i moda na SUV-y. Co wyszło Fordowi z tego połączenia?

SUV-y od wielu już lat stanowią znaczną część wszystkich sprzedawanych, nowych aut. Ich popularność nie przemija, a dodatkowo coraz częściej są one zasilane ekologicznymi i bezemisyjnymi silnikami elektrycznymi. Jak przez kierowców przyjęty został elektryczny Ford Mustang Mach-E – zupełnie nowy przedstawiciel tego segmentu?

Legenda dróg w nowej odsłonie - Mustang Mach-E kontynuuje najlepsze tradycje swojego protoplasty

Moda na SUV-y nie ustaje. Ich fenomen można wyjaśnić bardzo prosto: uniwersalność, komfort jazdy, wysoka, wygodna pozycja za kierownicą i napęd na cztery koła. Plusów z posiadania samochodu z tego segmentu jest mnóstwo. Podobnie rzecz wygląda w przypadku elektryków. Auta elektryczne są tanie w codziennej eksploatacji, oszczędne i przyjazne środowisku. Co więcej, z posiadaniem samochodu elektrycznego wiąże się szereg dotacji i ulg podatkowych, a także przywilejów, jak legalna jazda po buspasach i bezpłatne korzystanie z miejskich parkingów. W teorii połączenie SUV-a z elektrykiem musiało więc zakończyć się sukcesem. Jak wyszło w praktyce?

Historia Mustanga sięga roku 1964, a błyskawiczna popularność to efekt niskiej ceny. W tamtych czasach był to najbardziej przystępny cenowo samochód sportowy. Mustang szybko stał się nie tylko jednym z najlepiej sprzedających się samochodów w historii, ale również prawdziwą ikoną - zarówno motoryzacji, jak i popkultury. Można go było zobaczyć zarówno na wyścigowych torach (choćby w prestiżowej serii NASCAR) oraz na wielkim ekranie (m.in. w słynnym pościgu z "Bullita").

Sportowe dziedzictwo Mustanga dostrzeżemy w jego najnowszej odsłonie zaprezentowanej przez markę. Zwłaszcza w wersji GT, najsilniejszej i najszybszej odmianie elektrycznego Mustanga, wyposażonej w największy akumulator oraz dwusilnikowy układ napędowy o mocy 487 KM. Moment obrotowy, przekazywany niezależnie na przednią i tylną oś, wynosi tu aż 860 Nm, a przyspieszenie od 0 do 100 km... 3,7 sekundy. Mimo że Mustang Mach-E GT pozostaje samochodem ze sportowym zacięciem, nawiązującym do swych korzeni designem i licznymi akcentami, jest równocześnie eleganckim, nowoczesnym i wszechstronnym SUV-em, którym mogą podróżować całe rodziny.

Cenę nowego Forda Mustanga sprawdzisz tutaj

Elektryczny Mustang Mach-E - początek ery Connected Car

Nie zapominajmy, że Mustang Mach-E to samochód w pełni innowacyjny , wyposażony w szereg technologii, pomagających w przyjemnej i bezpiecznej jeździe. Posiada system informacyjno-rozrywkowy SYNC 4A, umożliwiający lepsze planowanie tras i pozwalający na zachowanie łączności z autem. Najnowsza, dostępna wyłącznie w elektrycznych Mustangach, generacja systemu jest nie tylko dwa razy szybsza i wydajniejsza w porównaniu do poprzedniej, ale też inteligentniejsza. "Uczy" się bowiem nawyków kierowcy, a następnie dopasowuje do nich wyświetlane treści oraz inne pomocne wskazówki. Pozwala także na wydawanie bardziej intuicyjnych poleceń głosowych podczas sterowania systemem audio czy wykonywania i odbierania połączeń telefonicznych w taki sposób, by nic nie odwracało naszej uwagi od drogi.

Ford Power-Up to z kolei bezprzewodowe aktualizacje, wgrywające się w momencie, gdy pojawi się nowa wersja. Tym samym funkcjonalność samochodu pozostaje nieustannie rozwijana i doskonalona. - Aktualizacje oprogramowania są czymś powszechnym w miliardach skomunikowanych urządzeń, ale jeszcze nie w pojazdach. Ten stan rzeczy zmienią aktualizacje Ford Power-Up, które staną się szybko dostępne dla milionów ludzi. Zainwestowaliśmy w bardziej jednolity system, co sprawia, że aktualizacje mogą odbywać się nocą, kiedy właściciel samochodu śpi - wyjaśnia  Mark Harvey, dyrektor ds. łączności dla przedsiębiorstw w Ford of Europe. Na bieżąco aktualizowana za pośrednictwem chmury jest również nawigacja, w czasie rzeczywistym przekazując informacje o ruchu drogowym. Informacje o publicznych stacjach podawane są w oparciu o poziom naładowania akumulatora, dzięki czemu podczas podróży nie zaskoczy nas brak prądu.

Cenę nowego Forda Mustanga sprawdzisz tutaj

Mustang jako SUV jest bezpieczny i świetnie się prowadzi - poznaj innowacyjne systemy wspomagające kierowcę

Fordy od lat słyną ze znakomitych właściwości jezdnych. Nie inaczej jest w przypadku nowego sportowego Mustanga. Kierowca ma do wyboru trzy tryby jazdy (Active, Whisper i Untamed), dostosowujące się m.in. do aktualnego nastroju kierującego oraz warunków drogowych. Każdy z trybów oferuje odmienny dźwięk silnika oraz kolor oświetlenia kabiny. Jazda elektrycznym Mustangiem pozostaje nie tylko przyjemna, ale i bezpieczna. Liczne systemy wspomogą kierowcę: Pre-Collision Assist, monitorujący drogę przed samochodem i wykrywający inne pojazdy, rowery oraz pieszych czy Blind Spot Information, informujący o tzw. martwym punkcie. Problemem nie będzie też parkowanie - zrobi to za nas systemem Active Park Assist.

Ciekawą i innowacyjną technologią pozostaje System One Pedal Drive, czyli kontrolowana jazda za pomocą jednego pedału. Z jego pomocą łatwiejsze i płynniejsze staje się przyspieszanie oraz hamowanie. Wystarczy zdjąć nogę z gazu, by auto zaczęło odczuwalnie spowalniać, a układ hamowania regeneracyjnego kumulował zwykle wytracaną energię. Z jednej strony dochodzi więc do ładowania baterii, z drugiej - użycie pedału hamulca konieczne jest niemal wyłącznie w sytuacjach awaryjnych lub przy zjazdach z wysokich wzniesień.

Cenę nowego Forda Mustanga sprawdzisz tutaj

Ford Mustang Mach-E - daleki zasięg przy niesamowitych osiągach


Elektryczny Ford Mustang to trzy odmienne wersje: RWD, AWD oraz GT. Różnią się między sobą rodzajem napędu, pojemnością baterii, zasięgiem, wyposażeniem oraz osiągami. Mach-E RWD jako jedyny napędzany jest wyłącznie na tylną oś, oferując ponadto największy zasięg (do 610 przejechanych kilometrów na jednym ładowaniu). Pozostałe wersje napędzane są z kolei na wszystkie koła i choć zasięg jest nieco mniejszy, lepsze pozostaje przyspieszenie oraz dostępna moc. AWD od zera do setki rozpędza się w 5,1 sek. a GT - 3,7 sek.

Ford Mustang Mach-E pozwala na podróżowanie pomiędzy największymi europejskimi stolicami bez konieczności postojów. Na jednym doładowaniu pokonamy na przykład trasę z Madrytu do Marbelli czy z Budapesztu do Triestu. Bez stresu, że braknie nam energii. Jeśli natomiast zechcemy pokonać jeszcze większy dystans, z pomocą przyjdzie usługa FordPass Charging Network, wyszukująca kompatybilne ładowarki w każdej europejskiej stolicy czy po prostu w najbliższej okolicy.

Cenę nowego Forda Mustanga sprawdzisz tutaj

Zaskakuje designem i nowoczesnymi technologiami - elektryczny Mustang Mach-E pełen nowinek

Do częstych wyjazdów elektrycznym Mustangiem zachęcają także technologie E-Latch i FordPass, czyli szybki i łatwy dostęp do wnętrza pojazdu. Mach-E nie wymaga tradycyjnego kluczyka, nie posiada klamek. Wystarczy mieć przy sobie smartfona, zbliżyć się do samochodu i dotknąć podświetlonego przycisku na słupku drzwi. Telefon daje także dostęp do innowacyjnych funkcji, np. sprawdzenia poziomu naładowania baterii. Na koniec warto wspomnieć o wymiarach Mustanga Mach-E. To 471,3 cm długości, 209,7 cm szerokości i 162,4 cm wysokości. Pojemność tylnego bagażnika wynosi natomiast 402 litry, a przedniego - 81. Mustang SUV wyposażony został również w 10-głośnikowy system audio renomowanej firmy B&O z wbudowanym w deskę rozdzielczą soundbarem, narodzonym za design.

Ford Mustang Mach-E to bez wątpienia jeden z najbardziej innowacyjnych modeli we współczesnej motoryzacji, rozpoczynający nowy rozdział w historii Forda. Nawiązuje do ponad 50-letniej tradycji kultowego modelu oraz łączy w sobie panujące obecnie trendy: SUV-y i elektryki. Nie dziwi zatem hasło przewodnie producenta: możesz mieć elektryka, a możesz mieć ikonę. Zalety nowego Mustanga można wymieniać długo, niech więc przemówią wyniki sprzedaży: przed startem oficjalnej sprzedaży w Polsce wyprzedały się wszystkie dostępne modele.

Cenę nowego Forda Mustanga sprawdzisz tutaj


Wasze komentarze
No hate

Dodawanie komentarzy pod tym artykułem zostało wyłączone

Grupa Interia.pl przeciwstawia się niestosownym, nasyconym nienawiścią komentarzom, niezależnie od wyrażanych poglądów. Jeśli widzisz komentarz w innych serwisach, który jest hejtem – wyślij nam zgłoszenie.

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje