Samochody z sieci. Sprzedaż aut przenosi się do internetu

Bez internetu nie wyobrażamy sobie już życia, a ostatni rok tylko nas w tym utwierdził. W sieci rozwiążemy większość naszych spraw urzędowych dzięki e-administracji, obejrzymy filmy i posłuchamy muzyki w serwisach streamingowych, za pośrednictwem komunikatorów popracujemy, a nasze dzieci będą uczestniczyć w lekcjach. Online zrobimy także zakupy. O ile jednak kupowanie kosmetyków, obuwia, ubrań, elektroniki czy żywności jest dla nas oczywiste, o tyle zakup samochodu wciąż kojarzy nam się z obowiązkową wizytą w salonie. Nic bardziej mylnego.

Co kupujemy w sieci?

Z raportu "E-commerce w Polsce 2020" sporządzonego przez Gemius wraz z Izbą Gospodarki Elektronicznej wynika, że liczba internautów, która przynajmniej raz zrobiła zakupy online, wzrosła w ostatnim roku o 11 punktów procentowych (do 73 proc.). Taki wynik prawdopodobnie jest efektem pandemii i obostrzeń, które zostały narzucone: m.in. limitów w sklepach czy zamknięcia galerii handlowych. Tym co najczęściej zachęca badanych do zakupów online jest całodobowa dostępność (element wskazany aż przez 82 proc. respondentów). Klientów przyciąga także wygoda oraz nieograniczony czas na wybór poszukiwanego produktu.

Wśród towarów, które najchętniej kupują Polacy w sieci, najczęściej pojawiają się ubrania oraz dodatki. Równie popularne są także kosmetyki, książki, płyty czy bilety na wydarzenia. Należy jednak mieć na uwadze fakt, że preferencje te różnią się w zależności od wieku czy płci. I tak mężczyźni częściej niż kobiety w tym roku częściej sięgali po m.in. sprzęt RTV/AGD czy samochody i części do nich. Zwiększone zainteresowanie zakupami w sieci nie mogło więc umknąć dilerom samochodowym.

BMW: wirtualny salon na wyciągnięcie ręki

Koncern BMW w mgnieniu oka zareagował na rynkowe zmiany. Klienci, którzy pragną kupić auto od niemieckiego producenta, mają możliwość skorzystania z wirtualnego salonu. To właśnie tam można kupić zarówno BMW używane, jak i nowe samochody.

Zastanawiasz się nad kupnem pojazdu? Od teraz dzięki nowemu kanałowi sprzedaży możesz wybrać wymarzone auto bez opuszczania kanapy. Wystarczy uruchomić wirtualny salon BMW i wybrać spośród modeli ten, który najbardziej nas interesuje. Co dalej? Zamawiasz rozmowę z doradcą, a ten przeprowadza cię przez całą procedurę kupna oraz odpowiada na nurtujące cię pytania.

Jak wybrać wymarzone BMW?

Obawiasz się, że znalezienie auta, które dokładnie będzie odpowiadało na twoje potrzeby będzie niemożliwe bez wizyty w salonie? - Wyszukanie samochodu w wirtualnym salonie BMW jest wygodnie dzięki filtrowaniu modeli. Użytkownicy mogą szukać nie tylko po nazwach, ale wybrać interesujący ich zakres cenowy, ustalając tak zwane widełki. Bardzo pomocne są także szczegółowe opisy, zawierające m.in. przebieg samochodu, oraz zdjęcia poszczególnych egzemplarzy - mówi Stanisław Hański, koordynator ds. Marketingu z BMW Rzeszów.

W przypadku, gdy na stronie nie znajdziemy niczego co odpowiadałoby naszym preferencjom, nie jesteśmy skazani na dalsze samodzielne poszukiwania. Na ekranie pojawia się bowiem powiadomienie, które zachęca do bezpośredniego kontaktu (za pośrednictwem poczty lub przez telefon) ze sprzedawcą. Idealne BMW znajdzie dla ciebie obsługa! A co, gdy znajdziesz model, który zdecydujesz się kupić? W takim wypadku pozostaje umówienie rozmowy z doradcą. Aby do tego doszło wystarczy podać swoje imię i nazwisko oraz numer telefonu i adres e-mail.

materiały promocyjne
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy