Nowy Ford Mondeo - sprawdzony model w wersji hybryda i diesel

Niezawodność, komfortowa konstrukcja i skuteczne systemy bezpieczeństwa. Nowy Ford Mondeo to znany ze swej niezawodności model. Odświeżona wersja dostępna jest w dwóch wariantach: hybrydowej oraz z silnikiem Diesla. Kierowcy, którzy już teraz zdecydują się na zakup mają szansę na uzyskanie atrakcyjnych metod finansowania z korzyściami nawet do 33 200 tysięcy złotych (w tym rabat do 32 000 zł oraz pakiet Ford Protect na 3 lata/ 120 000 km w cenie 1200 zł brutto).

Odświeżona wersja Forda Mondeo to jakość i wizerunek dobrze znane kierowcom. Znana stylistyka  została zachowana, poza kosmetycznymi poprawkami. Zmieniono kształt grilla, uzyskując głębszy efekt wizualny oraz konstrukcję kratki dolnej. Masywną maskę wykańczają smukłe reflektory. Z kolei z tyłu możemy podziwiać nowe światła w kształcie litery C, które poprzecinane są listwą w srebrnym lub chromowanym wykończeniu. Fanów detali zadowolą także nowe wzory felg oraz lakiery. Tyle na zewnątrz, a co ze środkiem?

Zmiany we wnętrzu nowego Forda Mondeo to całkiem nowe tkaniny, tapicerka siedzeń, a także nowy wygląd klamek drzwi. Modele Titanium, ST-Line oraz Vignale posiadają unikalne nowe ozdobne elementy wykończenia. W egzemplarzach posiadających automatyczną skrzynię biegów, kierowca zamiast klasycznego drążka ma designerskie pokrętło. Środkowa konsola lepiej komponuje się z elementami na desce rozdzielczej, dzięki czemu kokpit zyskuje rys samochodu sportowego.

Reklama

Wspominając wnętrze nie sposób także pominąć kwestii pakowności Mondeo Hybrid kombi. Przestrzeń bagażnika w autach z napędem hybrydowym jest dość niewielka z uwagi na duże akumulatory. Jednak dzięki nowatorskim rozwiązaniom bagażnik zyskał aż 403 litry pojemności. Składając tylne siedzenia, w razie potrzeby można zwiększyć przestrzeń do 1508 litrów. Załadunek ułatwia płaska podłoga.

Nowy Ford Mondeo w dieslu lub hybrydzie - sprawdź ceny!

Hybryda: gwarantowana dobra jazda

Wyjątkowe wrażenia z jazdy odświeżonym Fordem Mondeo gwarantuje szeroka gama wyboru silników Diesel i hybrydy (dostępnych również w wersji kombi). Wariant Hybrid jest kuszący z uwagi na ekologię - ma znacznie niższy poziom emisji CO2. Posiada także  ulepszoną automatyczną skrzynię biegów oraz zdolność do bezgłośnego poruszania się. Czym jeszcze może zaskoczyć?

Napęd hybrydowy posiada maksymalną moc 187 KM. Do jazdy wykorzystywany jest dwulitrowy silniki benzynowy pracujący w cyklu atkinsona oraz  wspomagający go silnik elektryczny. Warto także pamiętać o rekuperacji. Mondeo Hybrid posiada generator, który umożliwia  ładowanie akumulatora podczas hamowania.

Reklama

Wydajność znacznie zwiększa interfejs SmartGauge, który monitoruje na bieżąco zużycie paliwa oraz energii oraz system Brake Coach zwiększający wydajność mechanizmu rekuperacji. Wszystko to sprawia, że pojazd z napędem hybrydowym jest wprost stworzony dla tych, którzy poruszają się głównie po mieście i stoją w korkach.

Nowy Ford Mondeo w dieslu lub hybrydzie - sprawdź ceny!

Silnik Diesla: dlaczego warto?

Ale to nie jedyna zmiana. Koncern zdecydował się także na wprowadzenie całkowicie nowego dwulitrowego silnika Diesla z technologią SCR. Selektywna redukcja katalityczna pozwoli spełnić najnowsze (i dość rygorystyczne) normy emisji spalin Euro 6d. Napęd ten jest oferowany wraz z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów.

Wprowadzony do gamy Mondeo 2,0-litrowy silnik wysokoprężny EcoBlue oferuje moment obrotowy, moc i osiągi typowe dla silników o większej pojemności. Jednocześnie zużycie paliwa oraz niska emisja CO2 jest na poziomie silników o znacznie mniejszych pojemnościach.

Silnik Diesla EcoBlue jest dostępny dla użytkowników w aż trzech wariantach mocy: 120 KM, 150 KM oraz 190 KM. Dwie ostatnie wersje oferowane są z nową ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów. Ta pozwala nie tylko dynamiczną pracę i szybką zmianę biegów. Dzięki niej możliwe jest obniżenie zużycia paliwa.

Nie sposób także zapomnieć o inteligentnym napędzie na wszystkie koła (AWD). Monitoruje on warunki jazdy i optymalizuje przyczepność w zależności od nawierzchni. W przypadku utraty przyczepności, moment obrotowy rozdzielony jest połowicznie pomiędzy przednią a tylną osią. Wszystko dzieje się krócej niż 20 milisekund - a więc dwadzieścia razy szybciej niż mrugnięcie oka.

Ford Mondeo z napędem Diesla może służyć nie tylko jako auto flotowe. Sprawdzi się także dla tych, którzy szukają eleganckiego i komfortowego pojazdu z dobrymi, prawie sportowymi, osiągami.

Nowy Ford Mondeo w dieslu lub hybrydzie - sprawdź ceny!

Nowe technologie

Komfort jazdy znacząco podnoszą także nowe technologie dostępne w Fordzie Mondeo po liftingu. Przede wszystkim chodzi tu o adaptacyjny tempomat z funkcją Stop-and-Go, która pozwala automatycznie ruszyć za poprzedzającym pojazdem. Warunkiem jest jednak to, że zatrzymanie było krótsze niż trzy sekundy. Taki system doskonale sprawdzi się w miejskich korkach. Tempomat posiada ponadto system rozpoznawania znaków drogowych oraz monitoruje prędkość samochodu.

Napęd hybrydowy jest bardzo cichy, a co z Dieslem? Także i tu przychodzi z pomocą technologia. Ford Mondeo z silnikiem wysokoprężnym wyposażony jest w system Active Noise Control. To narzędzie, które aktywnie redukuje hałas.

O łączność oraz rozrywkę zadba system Ford SYNC 3. Umożliwia on kierowcom sterowanie różnymi funkcjami (m.in. audio i nawigacją). Dzięki niemu można także głosowo obsługiwać podłączone smartfony.  i klimatyzacją oraz podłączonymi smartfonami za pomocą prostych poleceń głosowych. Zmodernizowany Ford Mondeo obsługuje także systemy Apple CarPlay i Android Auto. 

Nowy Ford Mondeo w dieslu lub hybrydzie - sprawdź ceny!

Advertisement


materiały promocyjne
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy