Kultowy SEAT Leon teraz w wersji PHEV. Co to znaczy i dlaczego warto?

Doskonałe właściwości jezdne, sportowy wygląd, nowoczesne wnętrze oraz dostęp do ulubionych aplikacji w samochodzie. Czwarta generacja kultowego modelu SEAT-a dostępna jest w zyskującym coraz większą popularność wydaniu hybrydy plug-in. Czym jeszcze zachwyci kierowców?

Najnowsza generacja SEAT-a Leona przykuwa wzrok całkowicie nowym designem. Auto zyskało sportowy i jednocześnie dynamiczny wizerunek, a zawdzięcza to nie tylko wyrazistym liniom nadwozia, ale również przeprojektowaniu grilla oraz przednich lamp. Wspominając o oświetleniu nie sposób także pominąć zintegrowanych tylnych świateł LED oraz okalającego kokpit ambientowego oświetlenia LED. Całości sportowego wizerunku dopełniają osiemnastocalowe felgi aluminiowe oraz kaligraficzne oznaczenie modelu Leon na tylnej pokrywie bagażnika. Auto cechuje się też doskonałymi właściwościami jezdnymi: połączenie silnika elektrycznego o mocy 75 kW oraz silnika benzynowego o pojemności 1,4 litra TSI razem zapewnia moc 204 KM.

A wnętrze nowego SEAT-a? Sportowa, obita skórą kierownica pozwala na sterowanie dźwiękiem i nawigacją oraz kontrolowanie asystentów jazdy. Na uwagę zasługują także wygodne fotele pokryte materiałem najwyższej jakości oraz deska rozdzielcza, zapewniająca dostęp do najważniejszych funkcji.

Kultowy SEAT Leon: sprawdź cenę


Łączność i nowe technologie

Jednak design to nie wszystko, co może zaoferować czwarta generacja kultowego SEAT-a. W czasach, w których smartfon stanowi centrum dowodzenia, dostęp do ulubionych aplikacji w aucie jest sprawą kluczową. Nowy Leon zapewnia kierowcy system integrujący smartfon z pojazdem. Full Link pozwala nie tylko na wygodne, ale przede wszystkim bezpieczne korzystanie z telefonu podczas jazdy. Narzędzie umożliwia łączność z Apple CarPlay oraz z Android Auto. Kierowcy docenią także aplikację SEAT Connect, która pozwala na zdalną obsługę niektórych funkcji - przyda się, gdy będziemy chcieli m.in. odnaleźć samochód na zatłoczonym parkingu czy zdalnie sprawdzić stan pojazdu. Zintegrowana karta SIM pozwala systemowi na synchronizację danych w czasie rzeczywistym, daje także dostęp do radia i nawigacji online oraz dostęp do serwisu eCall. Dzięki temu ostatniemu możliwe jest, w razie potrzeby, natychmiastowe połączenie się ze służbami ratowniczymi.

Warto także wspomnieć o dziesięciocalowym ekranie systemu Infotainment. Dzięki wirtualnemu kokpitowi możesz wybrać nawigację, muzykę, a także dostosować profil jazdy. System nie tylko rozpoznaje głos, ale może być także obsługiwany za pomocą gestów.

Kultowy Seat Leon: sprawdź cenę


Napęd PHEV: co to takiego?

Najnowszy model Leona jest także dostępny w wariancie PHEV. Rozwinięcie skrótu to Plug-in Hybrid Electric Vehicle, co możemy przetłumaczyć jako hybrydowy pojazd elektryczny typu plug-in. Tego typu samochód wyposażony jest zarówno w silnik spalinowy, jak i elektryczny, a także w pojemne akumulatory. Mogą być one ładowane albo w trakcie jazdy za pomocą silnika spalinowego, pełniącego w takim przypadku funkcję generatora energii elektrycznej, albo bezpośrednio z gniazdka, albo z wykorzystaniem technologii hamowania rekuperacyjnego (inaczej odzyskowego, KERS). Hybrydowe pojazdy elektryczne typu plug-in umożliwiają jazdę w kilku podstawowych trybach: mieszanym (auto napędzane jest przede wszystkim przez silnik spalinowy; silnik elektryczny dołączany jest tylko w niektórych sytuacjach), elektrycznym (pojazd korzysta wyłącznie z silnika elektrycznego i z energii zgromadzonej w bateriach) lub bardziej konwencjonalnym, w którym to silnik spalinowy gra pierwsze skrzypce.

Kultowy Seat Leon: sprawdź cenę


Dynamiczna jazda

SEAT Leon eHybrid dzięki połączeniu dwóch silników daje kierowcy znacznie większe możliwości, niż w przypadku klasycznego napędu hybrydowego. Leon w wersji PHEV łączy ze sobą silnik elektryczny o mocy 75 kW oraz silnik benzynowy o pojemności 1,4 litra TSI, które razem zapewniają moc 204 KM, a dodatkowo jest wyposażony w akumulatory litowo-jonowe 13kWh. Sam napęd elektryczny zapewnia mu zasięg do 60 km, co w zupełności wystarczy do codziennej jazdy po mieście. Napęd łączony (elektryczny + benzynowy) pozwala natomiast na przejechanie jednorazowo nawet do 800 kilometrów. Taki rodzaj zasilania jest zarówno ekonomiczny, jak i ekologiczny, a wybór Leona w wersji PHEV oznacza mniej szkód dla środowiska oraz znaczne oszczędności na paliwie.

Kultowy Seat Leon: sprawdź cenę

Sprawdź dane o zużyciu paliwa oraz emisji CO2 na stronie producenta.

materiały promocyjne
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy