ID.5: kolejny krok Volkswagena na drodze do elektromobilności
Do rodziny elektryków Volkswagena dołączył kolejny model – komfortowy, bogato wyposażony, bezpieczny i ekonomiczny. ID.5 łączący w sobie atrakcyjny, zapadający w pamięć design z praktycznymi i ekologicznymi rozwiązaniami. Oprogramowanie ID.Software 3.0 pozwala nie tylko na pokonywanie długich dystansów (do 536 km), ale również umożliwia szybkie ładowanie akumulatorów.
Na pierwszy rzut oka Volkswagen ID.5 prezentuje się podobnie do ID.4. W przypadku nowego modelu różnicę robią jednak detale. Subtelne, ale znaczące odmienności zauważymy przy dokładniejszych oględzinach, przyglądając się choćby przedniemu zderzakowi.
W oczy rzuca się brak zauważalnych wlotów powietrza, światła LED (dodajmy, że posiadają automatyczną regulacją zasięgu) oraz ogromne felgi. Już tylko pobieżne spojrzenie na ID.5 pozwala wysnuć wniosek, że w środku znajdziemy mnóstwo miejsca. I tak jest w rzeczywistości - nowym modelem Volkswagena może komfortowo podróżować pięć dorosłych osób. Spory jest także bagażnik, którego pojemność wynosi 549 litrów.
Aktualne ceny VW ID.5 możesz sprawdzić tutaj
Na komfort podróżowania ID.5 duży wpływ ma przede wszystkim panująca we wnętrzu pojazdu cisza. Nawet przez moment nie zapomnimy, że jedziemy samochodem elektrycznym. Komfort, jaki odczuwa kierowca i pasażerowie wiąże się nie tylko z jazdą, ale z szeregiem innych udogodnień. To m.in. możliwość korzystania z darmowego parkowania w płatnych strefach oraz szansa na zaoszczędzenie czasu i ominięcie korków buspasami.
Co więcej, dzięki dynamicznemu przyspieszeniu (8,4 sek. od 0 do 100km/h) i charakterystycznej dla elektryków zrywności każdy manewr wyprzedzania wykonamy pewnie i bez zbędnego stresu. Warto dodać, iż systemy wspomagające Volkswagena ID.5 zdobyły maksymalną liczbę punktów w testach Euro NCAP.
Aktualne ceny VW ID.5 możesz sprawdzić tutaj
W standardowym wyposażeniu ID.5 znajdziemy m.in. asystenta hamowania awaryjnego Front Assist oraz system utrzymania pasa ruchu Lane Assist. Największe wrażenie robi jednak wyposażenie opcjonalne. To m.in. Travel Assist z oprogramowaniem ID.Software 3.0, który odpowiada za automatyczne utrzymanie pasa ruchu, zachowanie bezpiecznego dystansu względem innych uczestników ruchu drogowego oraz utrzymanie ustawionej przez kierowcę prędkości. To także wsparcie na drogach bez pełnego oznakowania poziomego i wymalowanych pasów ruchu, czyli np. poza miastem.
Park Assist Plus to z kolei możliwość "nauczenia" samochodu konkretnych i bardzo indywidualnych manewrów parkowania. Przykład? Choćby wjazd do garażu. Aby to zrobić, wystarczy raz zaparkować, zapisać manewr w pamięci, a następnie będzie on samoczynnie powtarzany.
Aktualne ceny VW ID.5 możesz sprawdzić tutaj
Część osób wciąż niesłusznie postrzega elektryki jako samochody o stosunkowo niewielkim zasięgu i jako nadające się do jazdy jedynie po mieście. ID.5 zadaje kłam tej tezie - model z baterią o pojemności 77 kWh to bowiem możliwość pokonania nawet do 536 km na jednym ładowaniu. Co więcej, na stacji ładowania DC o mocy co najmniej 135 kW - 10 minut wystarczy, by przejechać kolejne 100 km. Innymi słowy, ID.5 niestraszne dalekie odległości. Samochód ładować można nie tylko na stacjach szybkiego ładowania dostępnych przy trasach oraz w miejscach publicznych, ale również we własnym garażu (istnieje możliwość sfinansowania zakupu domowej ładowarki ID). Warto dodać, że sieć ogólnodostępnych stacji ładowania w Polsce wciąż się powiększa - dziś to ponad 2200 punktów.
Aktualne ceny VW ID.5 możesz sprawdzić tutaj
Artykuł sponsorowany