Lacetti w Polsce!

Model Lacetti to kontynuacja ofensywy produktów GM DAT na rynku europejskim. Pięciodrzwiowy hatchback jest drugim pojazdem, po sedanie, w nowej serii samochodów kompaktowych. Niebawem dołączy do nich Lacetti w wersji kombi. Dzięki sporym wymiarom, nowe auto jest jednym z największych pojazdów w swojej klasie. Na polskim rynku już niebawem będziemy mogli nabyć Lacetti pod szyldem... Chevroleta!


Jego elegancki, a zarazem sportowy design, opracowany został przez znanego włoskiego konstruktora Giugiaro. Dobry poziom komfortu i bezpieczeństwa oraz mocne, czterocylindrowe silniki, sprawiają że jest samochód może stać się naprawdę atrakcyjną propozycją dla młodych kierowców i ich rodzin.

Podstawowym modelem jest Lacetti 1.4, którego silnik o mocy 70 kW/93 KM umożliwia osiągnięcie prędkości maksymalnej 175 km/h. Zużycie paliwa wynosi 7,1 litra/100 km w łączonym teście MVEG. Kolejną propozycją jest Lacetti 1.6, z silnikiem o mocy 80 kW/109 KM i prędkości maksymalnej 187 km/h oraz równie niskim zużyciu paliwa na poziomie 7,1 litra na 100 km (w łączonym teście MVEG).

Więcej mocy oferuje wersja Lacetti 1.8 z silnikiem o mocy 90 kW/122 KM, umożliwiającym osiągnięcie prędkości maksymalnej 194 km/h i zużywającym średnio 7,5 litra paliwa na 100 km. Dwa najmocniejsze silniki mogą współpracować z nowoczesną, czterostopniową automatyczną skrzynią biegów firmy Aisin (1.6) i ZF (1.8).

Reklama


Nowoczesna stylistyka Lacetti

Nadwozie auta (długość/szerokość/wysokość: 4295/1725/1445 mm) opracowane zostało przez znaną firmę Italdesign z Turynu, założoną przez Giorgetto Giugiaro. Ten utalentowany zespół zajmował się w przeszłości stylizacją, m.in. modelu Aveo. Wygląd Lacetti z przodu zdominowany jest przez przezroczyste reflektory o migdałowym kształcie oraz nową kratę wlotu powietrza ze zintegrowanym logo firmy w poziomej, chromowanej listwie.

Szeroki rozstaw osi (2600 mm), krótkie zwisy, solidnie zarysowane łuki i unosząca się do góry linia okien tworzą dynamiczny wygląd boczny. Mocno zarysowana linia błotników Lacetti przechodzi płynnie w część tylną ze zwracającymi uwagę, zachodzącymi na boki tylnymi lampami i mocno zarysowaną dolną linią tylnej szyby.


Komfort, wygoda i praktyczne detale

Inżynierowie GM DAT dużą wagę przywiązali do komfortu pasażerów. Podjęli działania w celu zapewnienia im maksymalnego wyciszenia pojazdu oraz zaoferowania wysokiej jakości poszczególnych detali. Oparcie tylnej kanapy jest dzielone w proporcjach 40:60, a we wnętrzu pojazdu znajduje się wiele schowków, tacek i uchwytów, jak np. uchwyt na napoje w konsoli centralnej, a także kieszenie na tylnej części oparć przednich foteli, schowki we wszystkich drzwiach czy zakładka na wizytówki w osłonie przeciwsłonecznej po stronie kierowcy.

Lacetti w podstawowej wersji wyposażenia jest oznaczone symbolem SE. Kolejną po niej wersją wyposażenia jest SX, posiadająca zamek centralny, regulację poziomą koła kierownicy oraz elektryczne szyby z przodu. Koło kierownicy i gałka dźwigni zmiany biegów pokryte są skórą, a fotel kierowcy oferuje regulację lędźwiową. System audio wyposażony jest w sześć głośników.

Najbardziej luksusowa wersja CDX standardowo posiada mocny silnik o pojemności 1,8 litra lub opcjonalnie 1,6 litra. System audio obejmuje pięciopłytową zmieniarkę CD, opcjonalnie ze sterowaniem umieszczonym na kole kierownicy. W wersji tej, jako wyposażenie dodatkowe, oferowane jest także wspomaganie układu kierowniczego, którego siła działania uzależniona jest od prędkości jazdy. Lepszą widoczność w złych warunkach atmosferycznych zapewniają światła przeciwmgielne i czujnik deszczu sterujący wycieraczkami.


Bezpieczeństwo: solidna kabina, szeroka gama urządzeń zapewniających bezpieczeństwo

Przyczyną stosunkowo niskiej masy Lacetti, a mimo to dużej sztywności nadwozia jest szerokie zastosowanie wysokowytrzymałej stali, z której wykonano 40% konstrukcji karoserii. Kabina pięciodrzwiowej wersji Lacetti wyposażona jest w wiele rozwiązań zapewniających wysoki poziom bezpieczeństwa - dwie przednie i dwie boczne poduszki powietrzne to optymalny poziom zabezpieczenia pasażera i kierowcy. Oprócz tego oferowanych jest pięć trzypunktowych pasów bezpieczeństwa, z czego pasy pirotechniczne

z przodu wyposażone są w ogranicznik siły napinania. Mocowania fotelika dziecięcego Isofix są standardowo montowane na tylnych skrajnych fotelach. Trzywarstwowe zderzaki zapewniają doskonałą ochronę przed skutkami drobnych kolizji przy prędkości do 8 km/h.

Nowe Lacetti hatchback jest produkowane, podobnie jak sedan, w zakładzie w Gunsan na zachodnim wybrzeżu Południowej Korei. Nowoczesna fabryka o powierzchni 2,4 miliona metrów kwadratowych, w której produkowany jest także Chevrolet Rezzo, zapewnia zatrudnienie dla 3200 pracowników, pracujących w systemie dwuzmianowym.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy