Mazdy 6 i CX-5 po liftingu

Mazda idzie za ciosem. Obok nowego, miejskiego crossovera CX-3 w Los Angeles debiutują odnowione wcielenia "szóstki" oraz CX-5. Zmiany w umeblowaniu kokpitów, lepsze wyciszenie oraz bogatsze wyposażenie mają uczynić je jeszcze bardziej konkurencyjnymi na tle coraz groźniejszych rywali.

Modernizacja Mazdy 6 zostaje przeprowadzona w zaledwie 2 lata po debiucie. Zmiany w stylizacji karoserii są nieznaczne - przedni zderzak zyskał bardziej opływowy kształt oraz chromowane akcenty. Z punktu widzenia nabywców bardziej istotny jest nowy kokpit, wzorowany na tym z "trójki". Nowa deska rozdzielcza jest znacznie lżejsza w rysunku, za sprawą tapicerowanych wstawek reprezentuje wyższą postrzegalną jakość, a rezygnacja z mechanicznego hamulca ręcznego pozwoliła wygospodarować większy schowek między fotelami.

Lista wyposażenia "szóstki" wzbogaci się m.in. o LED-owe reflektory, system multimedialny MZD, wyświetlacz typu head-up, podgrzewanie tylnej kanapy czy sterowaną elektrycznie roletę przeciwsłoneczną tylnej szyby.

Reklama

W gamie silników bez zmian - do wyboru są 2- i 2,5-litrowe, wolnossące jednostki benzynowe oraz 2,2-litrowy turbodiesel w dwóch wersjach mocy. Nowością będzie możliwość zamówienia napędu na obie osie dla odmiany wysokoprężnej.

Przy okazji Japończycy poprawili wyciszenie kabiny samochodu - według ich deklaracji, poziom hałasu podczas jazdy drogami o nierównej nawierzchni spadł o ok .10%, a przy prędkościach autostradowych - o ok .25%.

W przypadku CX-5 zmienił się głównie design przedniego pasa. Deska rozdzielcza zachowała swój dotychczasowy kształt, aczkolwiek i tu wprowadzono elektryczny hamulec postojowy. Podobnie jak w "szóstce", poprawiono wyciszenie kabiny, wprowadzono nowe obicia i nowy system multimedialny. Wyposażenie zmodernizowanego modelu może obejmować m.in. LED-owe tylne lampy, LED-owe światła do jazdy dziennej, znane z "szóstki" systemy wspomagające bezpieczeństwo (m.in. aktywny tempomat) oraz kilka trybów jazdy do wyboru.

Zdjęcia i informacje na temat nowej Mazdy CX-3 znajdziecie tutaj.

msob

Używana Mazda 6 2.0 CD (2008) po 100 tys. km - OPINIE O SAMOCHODACH

Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G 4x4 AT - TEST

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy