Jakie samochody sprzedają się najlepiej? Marki i modele, które miały wzięcie w 2021 roku

Trudny dla producentów samochodów rok 2021 śmiało określić można rokiem Toyoty. W pierwszej piątce najchętniej kupowanych nowych aut na świecie znalazły się aż trzy modele japońskiego producenta. Powody do radości może mieć też BMW. Seria 5, kolejny raz, zdeklasowała pod względem sprzedaży Mercedesa klasy E i Audi A6. Które marki i modele cieszyły się w roku 2021 szczególnym wzięciem wśród kupujących?

Niekwestionowanym liderem ogólnoświatowej sprzedaży była w ubiegłym roku Toyota Corolla. Jak wynika z danych branżowego serwisu focus2move.com, japoński kompakt znalazł w tym trudnym czasie ponad 1,1 mln nabywców. To o 3,6 proc. więcej niż w roku 2019.

Corolli deptała po piętach jej większa siostra. Na drugiej pozycji sklasyfikowano bowiem Toyotę RAV4 z wynikiem 1 mln sprzedanych sztuk (+1,2 proc. rok do roku).

Reklama

Najniższy stopień podium przypadł w udziale amerykańskiej legendzie. Na trzeciej pozycji sklasyfikowano Forda F-series czyli lokalnego "króla pickupów". Wynik 862,4 tys. dostarczonych nabywcom egzemplarzy jest o blisko 8 proc. gorszy niż w roku 2019.

Za podium, na pozycji nr 4., znalazła się Honda CR-V. Auto znalazło ponad 730,2 tys. nabywców, co oznacza utrzymanie wyniku z roku 2019 (-0,8 proc.).

Pierwszą piątkę światowego rankingu zamyka kolejny model Toyoty. W tym przypadku chodzi o wieloletniego lidera klasyfikacji najchętniej kupowanych nowych aut w Stanach Zjednoczonych, czyli Toyotę Camry. Japoński sedan trafił do 686,3 tys. nabywców, co oznacza wzrost popytu o blisko 13 proc

Kolejne miejsca w rankingu dziesięciu najlepiej sprzedających się aut w 2021 roku zajmują odpowiednio:

  • 6. RAM pick-up (645 tys. sztuk),
  • 7. Toyota Yaris (589,8 tys. sztuk),
  • 8. Honda Civic (585,8 tys. sztuk),
  • 9. Chevrolet Silverado (581,3 tys. sztuk),
  • 10.  Tesla model 3 (575,6 tys. sztuk).

Najlepiej sprzedające się auta premium na świecie w 2021 roku


W przypadku segmentu premium najlepiej sprzedającym się modelem było w skali globu BMW serii 5. (309,4 tys. sprzedanych egzemplarzy). W tym miejscu warto dodać, że od 1972 roku na drogi wyjechało już ponad 7 mln egzemplarzy popularnej "piątki". 

Drugie miejsce na liście najpopularniejszych aut segmentu premium zajmuje Mercedes klasy E (280,2 tys. rejestracji). Ostatni stopień podium należy do Audi A6 (232,3 tys. rejestracji).

Pierwsza dziesiątka najchętniej kupowanych w ubiegłym roku aut nie pozostawia złudzeń - kryzys półprzewodnikowy i inwestycje w promocję elektromobilności szczególnie mocno dały się we znaki europejskim producentom. W zestawieniu nie znalazł się ani jeden model Volkswagena. Dużo do myślenia daje rewelacyjny wynik Tesli, która - dzięki innowacyjnemu zarządzaniu - z kryzysem półprzewodnikowym radzi sobie świetnie. Patrząc z tej perspektywy niedawne uruchomienie pierwszej europejskiej fabryki marki nieopodal Berlina, może być prawdziwym punktem zwrotnym w historii europejskiego rynku motoryzacyjnego.

Europa marginesem świata?

 Z drugiej strony trzeba jednak zdawać sobie sprawę, że rola Europy na motoryzacyjnej mapie świata jest obecnie dość znikoma. W całym ubiegłym roku w skali globu sprzedano blisko 84 mln nowych samochodów. 

Największym pojedynczym motoryzacyjnym rynkiem świata były Chiny, gdzie nabywców znalazło aż 24,9 mln nowych aut. Drugie miejsce zajęły Stany zjednoczone z wynikiem blisko 15 mln rejestracji. Na podium znalazła się też Japonia (ponad 4,4 mln rejestracji) nieznacznie wyprzedzając Indie (blisko 4,4 mln rejestracji). 

Największy rynek Unii Europejskiej - Niemcy - sklasyfikowany został na 5. miejscu z wynikiem niespełna 3 mln rejestracji.

Pomagajmy Ukrainie - ty też możesz pomóc

***

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: sprzedaż samochodów
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama