Kiedy jedzie, oczyszcza powietrze. Ile kosztuje wodorowa Toyota Mirai?

Przy ul. Tango 4 w Warszawie funkcjonuje już pierwsza ogólnodostępna stacja tankowania wodoru. To oznacza, że dwa lata po rynkowym debiucie Toyota Mirai wreszcie może swobodnie poruszać się po stolicy i jej obrzeżach. Ile kosztuje i co oferuje japoński sedan zasilany ogniwami paliwowymi w 2023 roku?

Samochody zasilane ogniwami paliwowymi w Polsce wreszcie zaczynają mieć sens. W Warszawie od niedawna działa już pierwsza ogólnodostępna stacja tankowania wodoru, a niebawem kolejne mają pojawić się w w Rybniku, Wrocławiu i Lublinie. Skromnie, ale od czegoś trzeba zacząć - dla przykładu w Niemczech funkcjonuje już ok. 100 punktów tankowania wodoru.

Stacja wodoru w Warszawie? To szansa dla Toyoty Mirai

Otwarcie stacji NESO w stolicy i niebawem w innych miastach oznacza, że fani zielonej mobilności będą mieli większy wybór. Oczywiście jak tylko na rynku pojawi się więcej propozycji, bowiem na ten moment jedyne auto zasilane ogniwami paliwowymi, jakie można kupić w polskim salonie, jest Toyota Mirai drugiej generacji.

Reklama

Toyota Mirai drugiej generacji bazuje na flagowcach

Pierwszy Mirai bazował na Priusie, jednak żeby jego następca mógł zaoferować większy zasięg, więcej przestrzeni i lepsze właściwości jezdne, inżynierowie musieli sięgnąć po bardziej zaawansowaną architekturę. W efekcie druga odsłona bazuje już na platformie GA-L, stworzonej z myślą o luksusowych modelach tj. Lexus LC i Lexus LS. Toyota Mirai, podobnie jak BMW serii 5, Audi A6 czy Mercedes klasy E jest sedanem segmentu D - jej nadwozie ma długość 4975 mm, a rozstaw osi mierzy 2920 mm.

Nowa platforma GA-L - większy zasięg i więcej

Wykorzystanie większej platformy pozwoliło na zamontowanie zestawu ogniw paliwowych w przedniej części auta, pojemnych i lekkich zbiorników wodoru pod podłogą pojazdu, a silnika elektrycznego i niewielkiej baterii trakcyjnej nad tylną osią. Inżynierom udało się także osiągnąć wzorcowe rozłożenie masy (50:50) i uzyskać lepsze właściwości jezdne, wygospodarować więcej miejsca w kabinie oraz większy zasięg (do 650 km).

Toyota Mirai - ceny i wyposażenie

Ceny Toyoty Mirai startują w polskich salonach od 323 900 zł za podstawową wersję “Prestige". Standardowe wyposażenie obejmuje:

  • system multimedialny Toyota Smart Connect Pro® z kolorowym ekranem dotykowym o przekątnej 12,3 cala
  • nawigację Connected z 4-letnią darmową transmisją danych
  • nagłośnienie Premium Audio JBL z 14 głośnikami
  • dwustrefową klimatyzację automatyczną
  • podgrzewane fotele przednie
  • inteligentny kluczyk
  • główne światła Bi-LED
  • światła do jazdy dziennej w technologii LED
  • 19-calowe koła aluminiowe z oponami 235/55 R19.

Wyższa wersja “Executive" startuje od 338 900 zł. Wówczas do wymienionych elementów wyposażenia dochodzą m.in. 

  • monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni (Panoramic View Monitor)
  • bezprzewodowa ładowarka telefonu w konsoli centralnej
  • tapicerka ze skóry syntetycznej
  • podgrzewanie kierownicy i skrajnych foteli w drugim rzędzie
  • system monitorowania martwego pola w lusterkach (BSM)
  • układ detekcji przeszkód (ICS)
  • zapobiegający kolizjom podczas manewrów
  • system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu z automatycznym hamowaniem (RCTAB)
  • system adaptacyjnych świateł drogowych (AHS)

Do tego wariantu dobrać można także pakiet VIP (35 000 zł), który wzbogaca listę dodatków o następujące pozycje:

  • 20-calowe felgi aluminiowe z oponami 245/45 R20
  • trzystrefowa automatyczna klimatyzacja
  • tapicerka z naturalnej skóry półanilinowej
  • wentylacja przednich foteli oraz pamięć ustawień fotela kierowcy i kolumny kierownicy
  • wyświetlacz projekcyjny HUD na przedniej szybie
  • cyfrowe lusterko wsteczne z kolorowym wyświetlaczem
  • dach panoramiczny z elektrycznie sterowaną roletą
  • inteligentny system automatycznego parkowania SIPA
  • konsola centralna oraz panel sterowania funkcjami multimedialnymi
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Toyota | Toyota Mirai
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy