Dobra sprzedaż BMW

BMW Group kontynuuje ekspansję swoich produktów notując dwucyfrowy wzrost sprzedaży w pierwszym kwartale br. Liczba 260 462 sztuk (2001: 221 778) samochodów BMW i MINI dostarczonych do klientów stanowi 17,4% progres w sprzedaży, w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego. Wśród sprzedanych aut, 232 771 stanowią samochody BMW natomiast 27 691 MINI. Sprzedaż w marcu wzrosła o 17,2% do 108 292 sztuk (rok ubiegły 92 419): 94 793 BMW oraz 13 499 MINI. Nigdy wcześniej BMW Group nie sprzedało tak wielkiej ilości samochodów w ciągu tylko jednego miesiąca.

- Szeroka oferta uznanych produktów i mocna organizacja dystrybucji to podstawy naszego sukcesu w pierwszym kwartale 2002. Wynik ten potwierdza słuszność naszych oczekiwań pod względem sprzedaży ponad miliona pojazdów w tym roku - powiedział dr Michael Ganal, członek zarządu BMW AG odpowiedzialny za sprzedaż i marketing.

Reklama

Główni "sprawcy" wzrostu w pierwszym kwartale to BMW serii 7, którego sprzedaż wzrosła o 52% do 11 461 samochodów oraz BMW X5, które zanotowało 35-procentowy wzrost do 22 926 sztuk.

Prawie wszystkie rynki zanotowały wyraźny wzrost sprzedaży przyczyniając się w ten sposób do uzyskanego wyniku. W Europie Zachodniej liczba nabywców wzrosła o 18,1% do 166 409 sztuk (2001: 140 891), z czego 141 040 to samochody BMW, a 25 369 MINI. W porównaniu z analogicznym miesiącem roku poprzedniego, marzec b.r. wykazał się 17,7% wzrostem do 72 010, która to liczba zawiera 60 586 samochodów BMW (2001: 61 182) oraz 11 424 MINI.

W Niemczech sprzedaż w pierwszym kwartale wzrosła o 7,8% do 66 466 aut (61 678 ? BMW; 4 788 ? MINI). Również tu sprzedaż BWM Group w marcu sięgnęła rekordowego poziomu z wynikiem 26 781 samochodów (+4,7%): 25 176 BMW oraz 1605 MINI.

W Zjednoczonym Królestwie sprzedaż pojazdów BMW i MINI wykazała 47,9% wzrost osiągając wielkość 36 449 sztuk (2001: 24 643). Do klientów dostarczono 25 854 samochodów BMW i 10 595 samochodów MINI.

Imponujący wzrost sprzedaży zanotowano również w Stanach Zjednoczonych: w pierwszym kwartale samochody BMW oraz MNI znalazły 54 392 nabywców co stanowi 16,3% wzrost. W marcu sprzedaż wzrosła o 18,6% do 20 513 pojazdów. Modele MINI, po raz pierwszy od 35 lat pojawiły się na rynku amerykańskim 22 marca 2002. W ciągu zaledwie 9 dni sprzedano 787 modeli MINI Cooper oraz Cooper S.

Korzystne wyniki odnotowały również inne rynki: Włochy: +23% do 16 023 pojazdów (12 126 BMW; 3 897 MINI); Francja: +28,6% do 10 765 aut (8 491 BMW; 2 274 MINI); Japonia: +8% do 9 567 sztuk (8 667 BMW, 900 MINI); Hiszpania: + 21,4% do 8 465 aut (7 456 BMW, 1009 MINI); Szwajcaria: +22,8% do 4 204 pojazdów (3 311 BMW, 893 MINI) oraz Azja: +8,2% do 16 504 sztuk (15 510 BMW, 994 MINI).

W segmencie motocykli sprzedaż w pierwszym kwartale wzrosła o 19% do 23 251 sztuk (2001: 19 460). Dostawy do klientów wzrosły o 22% do 21 736 sztuk. Ponadto sprzedanych zostało 1515 sztuk C1. W Niemczech sprzedaż wzrosła o 25% do 7540 sztuk.

Dowiedz się więcej na temat: samochody | BMW

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje