Audi Q6 i SQ6 e-tron z polskimi cenami. Dodatkowe 255 km w 10 minut
Audi Q6 e-tron, czyli nowy elektryczny SUV, który ma wypełnić lukę między Q4 i Q8, trafił już do polskiego konfiguratora. Klienci mogą także zdecydować się na odmianę z literą "S".
Audi Q6 e-tron zwraca na siebie uwagę m.in. aktywną cyfrową sygnaturą świetlną. Kierowca może wybrać jeden z ośmiu dostępnych wzorów przy pomocy ekranu multimediów lub swojego telefonu. Nowością są również tylne światła OLED drugiej generacji. Sześć paneli składających się łącznie z 360 segmentów generuje nowy obraz co 10 ms, korzystając ze specjalnie opracowanego algorytmu. W ten sposób auto może komunikować się z otoczeniem.
Audi chwali się, że Q6 e-tron zostało zbudowane na opracowanej we współpracy z Porsche, platformie PPE. Pozwala ona na zastosowanie litowo-jonowego akumulatora o pojemności netto wynoszącej 94,9 kWh. Nowo opracowany magazyn energii składa się z 12 modułów zawierających łącznie 180 ogniw pryzmatycznych. Sprawia to, że cała konstrukcja jest lżejsza, a zarazem zapewnia zasięg do 624 km na jednym ładowaniu.
Audi chwali się również 800-woltowym układem, który pozwala na uzupełnienia energii z mocą do 270 kW. Zdaniem niemieckiego producenta przy zastosowaniu odpowiedniej ładowarki zwiększenie zasięgu o 255 km zajmie 10 minut. Z kolei ładowanie z poziomu 10 do 80 proc. ma trwać ok. 21 minut.
Nowy elektryczny SUV dostępny jest w dwóch wariantach - bazowym Q6 i bardziej sportowym SQ6. Obie wersje wyposażone są w dwa silniki elektryczne, które w pierwszym przypadku łącznie generują 375, a w drugim 510 KM. Q6 e-tron przyspiesza do 100 km/h w 5,9 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 210 km/h. Zasięg wynosi 624 km. SQ6 e-tron z kolei 100 km/h osiąga po 4,3 s i rozpędza się do 230 km/h. W tym przypadku zasięg jest mniejszy - do 596 km.
Zwykłe Q6 e-tron dostępne jest obecnie w tylko jednej wersji wyposażenia, Basic. Znajdziemy tutaj m.in.:
- lusterka boczne z diodami wyświetlającymi grafikę na podłożu
- trzystrefową klimatyzację automatyczną
- elektrycznie otwieraną i zamykaną klapę bagażnika
- cyfrowy kluczyk (możliwość otwierania i zamykania przy użyciu smartfona lub smartwatcha)
- ogrzewanie kierownicy
- 11,9-calowy wyświetlacz zegarów
- 14,5-calowy ekran multimediów
- adaptacyjny tempomat
- reflektory LED Plus
- światła tylne LED Pro
- manualnie regulowane siedzenia z przodu
- ogrzewanie przednich foteli i skrajnych siedzeń z tyłu
- 18-calowe koła
Podobnie jak wyżej wymieniona wersja, SQ6 e-tron również dostępne jest tylko w jednej odmianie wyposażenia - Basic. Tutaj oprócz elementów wyposażenia ze zwykłego Q6 e-tron znajdziemy m.in.:
- zaciski hamulców w czarnym kolorze
- sportowe zawieszenie S (obniżone o 25 mm w porównaniu z zawieszeniem standardowym)
- system e-tron sport sound z generowanym cyfrowo dźwiękiem
- 20-calowe koła
- specjalne fotele przednie z elektryczną regulacją
- trójramienną kierownicę
W podstawowej specyfikacji za Audi Q6 e-tron zapłacić trzeba co najmniej 355 tys. złotych. Jeśli zdecydujemy się na mocniejszą wersję, czyli SQ6 e-tron, cena wzrośnie do minimum 419 tys. złotych. Klienci będą musieli trochę poczekać na swoje samochody. Pierwsze egzemplarze pojawią się w drugiej połowie roku.