Najbezpieczniejsze auta 2015 roku. Best in class Euro NCAP

EuroNCAP – niezależna organizacja badająca poziom bezpieczeństwa nowych samochodów w Europie – zgodnie z tradycją – opublikowała listę najbezpieczniejszych pojazdów minionego roku. W minionych dwunastu miesiącach specjaliści od testów zderzeniowych przetestowali aż 44 samochody. Które z nowych modeli zasłużyły na prestiżowe wyróżnienie „Best in Class”?

Najbezpieczniejszym dużym SUVem okrzyknięto nowe Volvo XC90. Auto zdobyło aż 97 proc. punktów za ochronę dorosłych, 87 proc. za ochronę dzieci i 72 proc. za poziom ochrony pieszych. W kategorii dodatkowych systemów wspomagających bezpieczeństwo nowe XC90 zdobyło komplet punktów.

Wśród mniejszych crossoverów zwyciężył Mercedes GLC. Za ochronę pieszych auto otrzymało 95 proc. punktów, za ochronę dzieci 89 proc. Poziom zabezpieczenia pieszych oceniono na 82 punkty procentowe, dodatkowe systemy wspomagające bezpieczeństwo na 71 punktów.

Reklama

W kategorii "duży samochód rodzinny" numerem jeden okazał się Jaguar XE zdobywając odpowiednio: 92 proc. punktów za ochronę dorosłych, po 82 proc. za ochronę dzieci i dodatkowe systemy wspomagające bezpieczeństwo i 81 proc. za zabezpieczenie pieszych.

Najbezpieczniejszym "małym samochodem rodzinnym" zostało Infiniti Q30. Poziom ochrony dorosłych pasażerów oceniono na 84 proc, dzieci na 86 proc. Za zabezpieczenie niechronionych uczestników ruchu przyznano autu aż 91 punktów procentowych. Dodatkowe systemy wspomagające bezpieczeństwo oceniono na 81 proc.

W kategorii "supermini" zwyciężyła Honda Jazz. Poziom zabezpieczenia dorosłych oceniono na 93 proc, dzieci na 85 proc. Za ochronę pieszych przyznano autu 73 punkty procentowe. Za dodatkowe systemy wspomagające Jazz otrzymał 71 punktów procentowych.

Za najbezpieczniejszego dużego vana uznano Forda Galaxy. Samochód otrzymał po 87 proc. punktów za ochronę dorosłych i dzieci. Na 79 proc. oceniono poziom zabezpieczenia pieszych. Za dodatkowe systemy wspomagające bezpieczeństwo Galaxy otrzymało 71 punktów procentowych.

Kategoria "small MPV" padła łupem Volkswagena Tourana. Auto otrzymało 88 proc. punktów za ochronę dorosłych i 89 proc. za ochronę dzieci. Poziom zabezpieczenia pieszych oceniono na 71 proc. Dodatkowe systemy zwiększające bezpieczeństwo - na 76 proc.

Na wyróżnienie - w kategorii "roadster sport" zasłużyła też nowa Mazda MX-5. Poziom zabezpieczenia dorosłych przez skutkami wypadków oceniono na 84 proc, bezpieczeństwo najmłodszych na 80 proc. Za ochronę pieszych MX-5 otrzymała aż 93 punkty procentowe. Dodatkowe systemy wspomagające bezpieczeństwo oceniono na 64 proc.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Euro NCAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy