Korekcja ciśnienia

Zauważyłem, że producent zaleca stosowanie podwyższonego ciśnienia w ogumieniu, gdy samochód jest obciążony. Po co jest takie zalecenie, skoro i tak nikt tego nie przestrzega. Czy można jeździć cały czas na wyższym ciśnieniu?

Korekcja jest stosowana po to, aby nawet przy maksymalnym obciążeniu auta zachować optymalne ugięcie opon, a więc właściwą powierzchnię kontaktu opony z nawierzchnią. Dzięki skorygowaniu ciśnienia możemy nieco zrekompensować np. wpływ obciążenia na długość drogi hamowania samochodu. Faktem jest, że kierowcy zwykle nie korygują ciśnienia z niewiedzy lub z lenistwa, ale takie zachowanie powoduje nie tylko pogorszenie własności jezdnych samochodu, ale też i skrócenie żywotności opon. Jeżeli cały czas będziemy jeździć na zbyt wysokim ciśnieniu w kołach, to wprawdzie spaść może nieco zużycie paliwa (mniejsze opory toczenia), ale zachowanie auta w zakręcie może być inne niż przewidział to producent. Oczekiwać można też przyspieszonego zużycia środkowej części bieżnika opony.

Reklama

Dobór zamienników opon - PORADY

Czy etykieta ma znaczenie? - OPONY/FELGI

Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy