Suzuki Vitara ma już 10 lat. I przeszła kolejny lifting

Suzuki Vitara obecnej generacji zadebiutowało 10 lat temu, jednak ten model wcale nie zamierza schodzić ze sceny. Wprost przeciwnie japoński SUV został właśnie poddany kolejnej modernizacji. Zmiany stylistyczne są kosmetyczne, za to zwiększono wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa.

Suzuki Vitara obecnej generacji może pochwalić się już solidnym stażem rynkowym. Model ten zadebiutował na salonie Paryżu w 2014 roku, a pierwsze samochody wyjechały z salonów rok później. W 2018 roku, również we francuskiej stolicy, zaprezentowano Vitarę po liftingu. Teraz Japończycy zdecydowali się na kolejną modernizację.

Suzuki Vitara po liftingu. Wygląd zmienił się nieznacznie

Samochód doczekał się zmiany grilla, delikatnie zmodernizowanych reflektorów oraz osłony chłodnicy w fortepianowej czerni. Zmieniono nieco również przedni zderzak. Oprócz tego pojawiły się nowe kolory lakieru. W sumie zmodernizowaną Vitarę można nabyć w jednej z dziesięciu wersji kolorystycznych (pięć jednokolorowych i pięć z dachem w innym kolorze). Wewnątrz natomiast pojawiło się więcej schowków. Pod kątem stylistyki można śmiało powiedzieć, że zmiany są jedynie kosmetyczne.

Reklama

Istotną zmianą jest natomiast nowy system multimediów z 9-calowym ekranem. Auto można połączyć z telefonem zarówno przewodowo, jak i bezprzewodowo dzięki Apple CarPlay oraz Android Auto. Oprócz tego użytkownik zmodernizowanej Vitary może za pośrednictwem swojego telefonu skorzystać z aplikacji Suzuki Connect. Dzięki niej ma dostęp do powiadomień o przeglądach czy takich informacji jak lokalizacja na parkingu.

Suzuki Vitara po liftingu z nowymi systemami bezpieczeństwa

Sporo nowości jest, jeśli chodzi o systemy bezpieczeństwa. Suzuki chwali się systemem DSBS drugiej generacji (układ reagowania przedkolizyjnego z detekcją dwukanałową). System ma teraz większy zasięg, w którym wykryć może inne samochody, motocykle czy pieszych znajdujących się przed maską lub poruszających się po przekątnych przed autem.

Suzuki Vitara po modernizacji wyposażona została również w system monitorowania kierowcy, kontrolujący oczy i twarz kierowcy za pomocą kamery umieszczonej na desce rozdzielczej. Kiedy układ uzna, że kierowca jest senny, zasypia lub odwraca wzrok od drogi, włączy się alarm, a na wyświetlaczu pojawi się stosowny komunikat.

Aktywny tempomat, który znany jest z Vitary sprzed modernizacji, teraz może współpracować z układem rozpoznawania znaków drogowych. Ponadto samochód wyposażony został w system utrzymywania pojazdu na środku pasa ruchu, który również współpracuje z aktywnym tempomatem. Jeśli oznakowanie na drodze nie jest zbyt czytelne, system ma wykorzystać informacje uzyskane z toru jazdy poprzedzającego pojazdu.

Jakie napędy w zmodernizowanej Vitarze?

Suzuki Vitara po modernizacji niezmiennie będzie dostępne w dwóch wersjach napędowych. Vitara 1.4 BoosterJet mild Hybrid jest napędzana przez turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,4 l, mocy 129 KM i momencie obrotowym 235 Nm. Wspomaga go 48-woltowa instalacja elektryczna. W wersji 1.5 DualJet Hybrid znajdziemy wolnossącą jednostkę benzynową o pojemności 1,5 generującą 102 KM oraz 138 Nm oraz 33-konny silnik elektryczny. Moc systemowa wynosi tutaj 116 KM.

Oba silniki można opcjonalnie połączyć z napędem wszystkich kół.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Suzuki | Suzuki Vitara
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy