Odświeżony freelander

Land Rover przygotował odświeżoną wersję swojego najpopularniejszego modelu - freeelander 2.

W ślad ze zmianami zewnętrznymi poszły udoskonalenia jednostek napędowych.

Reklama

Nowy 2,2-litrowy turbodiesel ma być cichszy i wydajniejszy od poprzednika. Dostępny w modelach z napędem na obie osie: TD4 - wyposażonym standardowo w sześciostopniową manualną skrzynię biegów z systemem start/stop, oraz SD4 - wyłącznie z automatyczną skrzynią - rozwijać będzie odpowiednio 150 i 190 KM. Obie wersje będą miały o 20 Nm wyższy moment obrotowy od wychodzącego z produkcji silnika, który dysponował dotychczas 400 Nm.

Poprawkom poddano również jednostkę benzynową o pojemności 3,2 l. Mimo zachowania mocy 233 KM silnik ma zużywać nieco mniej paliwa.

Zupełną nowością będzie wersja eD4 z napędem na jedną oś, której wprowadzenie do sprzedaży jest planowane na 2011 rok. Samochód napędzany będzie 2,2-litrowym turbodieslem o mocy 150 KM.

Usprawnione jednostki napędowe to nie jedyne modyfikacje freelandera. Liftingowi poddano stylizację przedniego zderzaka z nowymi obramowaniami lamp przeciwmgielnych, wykończenie grilla, pojawiły się nowe lampy przednie i tylne oraz dwa modele nowych 18 i 19-calowych felg. Wszystkie te zabiegi upodobniły wygląd freelandera do większego discovery 4.

W ofercie znajdą się trzy nowe kolory nadwozia: zielony Kosrae Green, niebieski Baltic Blue i biały Fuji White.

Drobnym zmianom poddano również wnętrze pojazdu.

Freelander to najtańszy i najpopularniejszy z samochodów Land Rovera. Pierwsza generacja tego auto pojawiła się w 1997 roku i po 9 latach została zastąpiona przez freelandera 2. W maju tego roku produkcja przekroczyła granicę 200 tysięcy samochodów.

Freelander 2 po liftingu trafi do salonów we wrześniu.

Dowiedz się więcej na temat: modele

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje