Nowy passat

Volkswagen ujawnił pierwsze zdjęcia i informacje na temat nowego passata. Samochód ten zadebiutuje w lutym przyszłego roku, a do dilerów trafi miesiąc później.

W nowym passacie zmieniono nie tylko stylistykę, ale również zawieszenie i gamę silników.

Reklama

Kierunek stylizacyjny dla tego pojazdu wytyczyły prototypowe concept R i concept C. Passat jest pierwszym seryjnym samochodem VW, w którym wykorzystano motywy z tych dwóch prototypów.

Zgodnie z przyjętą modą na wzrost nowy passat jest większy od swojego poprzednika. Głównie dzięki większemu o 6 mm rozstawowi osi jego długość wzrosła do 4770 mm (o 62mm). Ponadto zwiększono szerokość do 1820 mm (o 74 mm) i wysokość - do 1470 mm (o 10 mm). Pojemność bagażnika wynosi 565 litrów. Jednocześnie aż o 57 procent zwiększono sztywność nadwozia.

Nowy passat będzie posiadał niemal całkowicie wymienioną gamę silników. Znana z poprzedniego modelu jest tylko najsłabsza jednostka benzynowa o mocy 102 KM.

Ponadto oferowane będą czterocylindrowe silniki z bezpośrednim wtryskiem paliwa o mocach 115, 150 i 200 KM. W czwartym kwartale 2005 roku ofertę jednostek benzynowych uzupełni silnik 3,2 litra V6 FSI o mocy 250 KM.

Zupełnie nowe są jednostki wysokoprężne. Podstawowa będzie miała moc 105 KM, natomiast dwie mocniejsze wyposażone w wysokociśnieniowy układ wtryskowy z piezoelektrycznymi pompowtryskiwaczami będą generowały 140 i 170 KM.

Stopniowo wszystkie jednostki TDI będą wyposażane w filtr cząstek stałych.

Silniki benzynowe będą oferowano zarówno ze skrzyniami manualnymi, jak i automatyczną, przekładnią sześciobiegową. Dwa mocniejsze diesle będą mogły współpracować z preselekcyjną skrzynią biegów (DSG).

W późniejszym czasie dostępne będą także modele z napędem na wszystkie koła 4MOTION.

W nowym passacie zastosowano wiele nowinek technicznych. Jednym z nich jest elektryczny hamulec postojowy, który uruchamiany jest przyciskiem. Posiada on m.in. funkcję dynamicznego wspomagania ruszania pod górę czy niedopuszczenia do toczenia się samochodu podczas postoju na światłach, co zwalnia kierowcą z konieczności naciskania hamulca.

Zamiast kluczyka zastosowano pilota, który nie tylko służy do otwierania i zamykania samochodu, ale którym można również uruchomić silnik.

Elektronika wspomaga kierowcę również podczas jazdy. Odpowiednie czujniki dbają o to, by samochód nie zbliżył się za bardzo do pojazdu poprzedzającego. Współpracują one z tempomatem zwalniając samochód podczas zbliżania się do przeszkody i przyspieszając gdy ona zniknie.

Ponadto na pokładzie znalazł się wysokiej klasy sprzęt audio z odtwarzaczem DVD, dwustrefowa klimatyzacja (w opcji) oraz Bluetooth. Z ciekawostek można wymienić gniazdko 220V dostępne dla pasażerów.

W zakresie bezpieczeństwa nowy passat będzie wyposażony w biksenonowe reflektory z systemem doświetlania zakrętów, system stabilizacji jazdy kontrolujący również przyczepę oraz poduszki i kurtyny powietrzne.

Copyright ©

Porozmawiaj na Forum.

Dowiedz się więcej na temat: passat

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje