Genewa 2017

Porsche 911 GT3 - nadal wolnossące!

Zmodernizowane 911 GT3, wbrew panującemu trendowi, nie otrzymało silnika z doładowaniem, ale i tak ma więcej mocy.

Wersja GT3 to 911 dla osób, które lubią czasem wybrać się na tor wyścigowy. Do bezkompromisowego charakteru takiego samochodu niezbyt pasuje "downsizeingowa" jednostka napędowa z doładowaniem. Cieszy więc fakt, że Porsche zdecydowało się na pozostanie przy wolnossącym silniku.

Zamiast jednak jednostki 3,8 l o mocy 475 KM, Porsche oferować będzie 4-litrowy silnik, rozwijający 500 KM, występujący dotychczas w najbardziej ekstremalnej odmianie GT3 RS. Auto, ważące 1430 kg, ma teraz przyspieszać do 100 km/h w 3,4 s (poprawa o 0,1 s), a jego prędkość maksymalna to 318 km/h. Są to dane dotyczące wersji z automatyczną, siedmiobiegową przekładnią PDK. Mamy jednak wiadomość, która ucieszy purystów - Niemcy wysłuchali uwag fanów modelu i dostępna też będzie manualna przekładania! 911 GT3 z sześciobiegową skrzynią przyspiesza do 100 km/h w 3,9 s, a jego prędkość maksymalna to 320 km/h.

Reklama

Samochód zawieszony jest o 25 mm niżej, od Carrery S, a o wzorowe zachowanie w zakrętach dba także skrętna tylna oś, blokada tylnego dyferencjału oraz dynamiczne poduszki silnika. Porsche wspomina także o poprawionej aerodynamice (między innymi dzięki nowemu dyfuzorowi).

We wnętrzu znajdziemy niedużą kierownicę (360 mm średnicy) oraz jeden z trzech rodzajów siedzeń. Pierwszy to sportowe, adaptacyjne fotele z elektryczną regulacją w 18 płaszczyznach, a drugie to "kubełki", jakie znajdziemy także w innych modelach Porsche. Dla osób często używających GT3 na torze, przewidziano w pełni kubełkowe fotele, wykonane z tworzyw sztucznych, wzmacnianych włóknem węglowym i karbonowym wykończeniem.

Auto standardowo będzie oferowane z systemem multimedialnym PCM z nawigacją online i informacjami o ruchu drogowym, modułem Connect Plus oraz aplikacją Track Precision. Ta ostatnia pozwala kierowcom 911 GT3 śledzić, zapisywać i analizować szczegółowe dane dotyczące jazdy na ich smartfonie.

Odświeżone Porsche 911 GT3 można już zamawiać. Polskie ceny zaczynają się od 788 960 zł.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy